همایش درس‌هایی از زلزله کرمانشاه در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ به همت سازمان نظام مهندسی و دانشگاه صنعتی اراک گردهمایی درس‌هایی از زلزله کرمانشاه در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد.

در این همایش رئیس نظام مهندسی استان مرکزی، فرخ نیا کارشناس ساختمان و امری مسئول کمیسیون محاسبات استان مرکزی با تحلیل زلزله کرمانشاه درس‌هایی از این زلزله را تشریح کردند.

سابقی رئیس نظام مهندسی استان مرکزی در این همایش گفت: زلزله‌ها هزینه‌های مالی و جانی رو به انسان تحمیل می‌کنند.

سابقی با بیان اینکه زلزله کرمانشاه از هر نظر با زلزله‌های دیگر کشور فرق دارد و حائز اهمیت است افزود: در زلزله کرمانشاه ۶۲۱ نفر کشته، ۱۰ هزار نفر مجروح و هفتاد هزار نفر بی خانمان شدند.

زلزله کرمانشاه اولین زلزله مهندسی نامگذاری شده

وی اضافه کرد: زلزله کرمانشاه اولین زلزله مهندسی نامگذاری شده است که گستره وسیعی از ساختمان‌ها را به آزمایش گذاشته و درس و تجربه‌ای برای سازمان نظام مهندسی است.

فرخ نیا کارشناس ساختمان هم در این همایش گفت: در زلزله کرمانشاه بین خطر نسبی زلزله‌ها و لرزه خیزی مناطق کرمانشاه تفاوت چشمگیری بود و تمام مراکز لرزه نگاری رکورد‌ها و مختصات را ۷/۳ زلزله را ثبت کردند.

فرخ نیا افزود: خرابی در سازه‌های فلزی، خرابی در سازه‌های بتنی، خرابی در دیواره‌های غیرسازه‌ای و نما‌ها، ساختمان‌ها با تخریب کامل، ساختمان‌ها بدون خرابی جدی یازه‌ای و پابرجا، وضعیت ساختگاه و بستر فونداسیون ۷ گزارش از ۷ بخش از خسارت‌های وارد شده بر کرمانشاه هستند.

درس‌هایی از زلزله کرمانشاه در اراک / زلزله کرمانشاه اولین زلزله مهندسی

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.