معاون دوم رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که در پروسه صلح هیچ کسی نمی‌تواند جایگاه حکومت و مردم افغانستان را نادیده بگیرد.

سرور دانش: در روند صلح هیچ کسی نمی تواند جایگاه حکومت و مردم افغانستان را نادیده بگیردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در دیدار با مسئولین آمریکایی در کابل تاکید کرد که در پروسه صلح هیچ کسی نمی‌تواند جایگاه حکومت و مردم افغانستان را نادیده بگیرد.

معاون دوم رئیس جمهور افغانستان وجود گروه های تروریستی را تهدیدی مشترک برای مردم افغانستان و آمریکا خواند و مبارزه با این تهدید را در سایه همکاری های متقابل و دوستانه کابل و واشنگتن ممکن دانست.

سرور دانش در این دیدار در مورد ضرورت صلح و مذاکره با مخالفین مسلح دولت گفت: «حکومت افغانستان برای گفتگو و مذاکرات مستقیم با مخالفین مسلح دولت آماده است؛ اما تاکید حکومت بر این است که پروسه صلح و روند مذاکرات باید به رهبری دولت و مردم افغانستان باشد.»

معاون رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد که در پروسه صلح، هیچ کسی نمی تواند جایگاه حکومت و مردم افغانستان را نادیده بگیرد.

گفتنی است که در ماه های گذشته چندین دوره مذاکرات صلح میان طالبان و آمریکا با حضور برخی کشورهای منطقه برگزار شد اما نمایندگان دولت افغانستان در آن حضور نداشتند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار