سی وهفتمین جشنواره تئاتر فجر استانی اردبیل شامگاه چهارشنبه در مراسمی در سالن شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این مراسم وضعیت تئاتر و هنر نمایش را در استان خوب و مساعد توصیف و در عین حال یادآوری کرد: این خوبی حال تئاتر نه در سایه پشتیبانی‌های اداری بلکه به واسطه اشتیاق وافر در هنرمندان و اهالی تئاتر این استان برای کار و خلق آثار ارزشمند و تاثیرگذار ایجاد شده است.
وی بیان کرد: باتوجه به وجود استعداد و علایق کم نظیر در عرصه تئاتر، میزبانی سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر استانی را درخواست کردیم و با تلاش همه دست اندرکاران و به خصوص اهالی تئاتر این جشنواره به صورت شایسته برگزار شد.
دبیر سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر استانی اردبیل اظهار داشت: هنر تئاتر در واقع انعکاس رویداد‌های طبیعی است که در پیرامون ما در جامعه می‌گذرند و تئاتر باید در این انعکاس وفادار و صادق بوده و به پیشرفت و تعالی توجه داشته باشد.
اسحاقی افزود: همه رشته‌های هنری و به خصوص تئاتر باید انواع مشکلات اخلاقی، رفتاری و اجتماعی جامعه را نشانه گرفته و برای رفع آن‌ها و باز کردن گرهی از گره‌های جامعه گام‌های عملی بردارد.
دبیر سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر استانی اردبیل نیز با بیان اینکه از پنج سال قبل جشنواره‌های تئاتر فجر در هفت استان کشور جایگزین جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای شده اند گفت: برگزاری این جشنواره در اردبیل برای اولین بار اتفاق می‌افتد.
غریب منوچهری افزود: اردبیل امسال آغاز کننده برگزاری این رویداد هنری در میان هفت استان بود و استان کرمانشاه نیز آخرین استانی خواهد بود که این جشنواره در آن برگزار خواهد شد.
وی یادآوری کرد: چهار گروه نمایش ازسوی مرکز هنر‌های نمایشی به عنوان برگزیده این جشنواره معرفی شده اند.
وی افزود: دو نمایش هدیه مرموز و پرواز ۷۴۵ از تهران و نمایش ورژن از استان گلستان و نمایش خانه از شهرستان بابلسر استان مازندران شامل این نمایش‌ها می‌باشند.
وی ادامه داد: همچنین نمایش طنز ' خیر نبینی سعیده ' از استان البرز که برگزیده جشنواره سراسری طنز بود و نمایش با عنوان بیر سبد تنهالیق (یک سبد تنهایی) کار یک گروه تئاتری از شهر باکوی جمهوری آذربایجان به کارگردانی نوفر، ولی اف و نوشته مرحوم مجید واحدیزاده در این جشنواره حضور و اجرا داشتند.
او برپایی نمایشگاه کتاب و عرضه کتاب‌های تخصصی با ۴۰ درصد تخفیف و کارگاه‌های آموزشی را از برنامه‌های جنبی این جشنواره در اردبیل که به مدت یک هفته برگزار شد ذکر کرد.
اجرای موسیقی سنتی، پخش کلیپ و نیز اجرای نمایش قیزیل باشماق از برنامه‌های جنبی مراسم پایانی جشنواره ۳۷ فجر استانی اردبیل بود.
انتهای پیام/ح

جشنواره های تئاتر فجر در 7 استان کشور برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.