معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت در پی وزش باد گرم و جلوگیری از آتش سوزی جنگل‌ها هشدار داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرام مومنی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت گفت: با توجه به وزش باد گرم، افزایش دما و کاهش شدید رطوبت هوا، خطر آتش سوزی در بیشه زار‌ها، علفزار‌ها و جنگل‌های گیلان وجود دارد.

وی، از آماده باش آتش نشانان و ناوگان خودرویی این سازمان خبر داد و از مردم به ویژه جنگل نشینان خواست از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و بیشه زار‌ها برای جلوگیری از هرگونه حوادث و خطر آتش سوزی پرهیز کنند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت همچنین به شهروندان نیز نسبت به وزش باد گرم هشدار داد و افزود: در موقع وزش شدید باد از قرار گرفتن زیر سیم‌های برق، دیوار‌های قدیمی ناامن، ساختمان‌های در دست ساخت که امکان پرتاب اشیاء و مصالح از آن‌ها وجود دارد خوداری کنند.

شهرام مومنی، از شهروندان خواست از قرار دادن اشیائی همانند گلدان، ظروف شیشه‌ای در لبه پنجره‌ها و بالکن‌های ساختمان خودداری کنند.

محمد دادرس، مدیر کل هواشناسی استان گیلان هم امروز با بیان اینکه وزش باد گرم تا عصر امروز ادامه دارد گفت: بیشترین سرعت وزش باد گرم در ارتفاعات جیرنده، ۶۳ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی افزود: از غروب امروز با نفوذ سامانه هوای سرد شمالی آسمان گیلان بارانی است، باد سرد خواهد وزید و دمای هوای ۶ تا ۱۲ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد .

مدیر کل هواشناسی استان گیلان گفت: پیش بینی می‌شود از امشب در برخی مناطق جلگه‌ای و مناطق کوهستانی با ارتفاع بیشتر از هزار متر برف ببارد.

محمد دادرس، از صاحبان واحد‌های تولیدی خواست با توجه به تغییرات زیاد دمای هوا در استان برای جلوگیری از خسارات احتمالی راهکار‌های مناسبی اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: دریای خزر با ارتفاع موج ۲۰ سانتی متر تا یک متر و ۵۰ سانتی متر تا عصر امروز برای فعالیت‌های دریانوردی و صید در برخی ساعات نامناسب و بعد از آن تا اواخر پنجشنبه هفته کنونی نامناسب است.

انتهای پیام/م.ع

سازمان آتش نشانی مبنی بر خطر آتش سوزی جنگل ها  هشدار داد

برچسب ها: آتش نشانی ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.