مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: با توجه به کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در استان و بارش شدید باران و سرمای هوا شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمد دادرس مدیرکل هواشناسی استان گیلان امروز گفت: با نفوذ سامانه هوای سرد و بارشی و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا از اواخر امروز در جلگه باران و در کوهستان برف خواهد بارید.

وی افزود: این سامانه جوی تا پایان هفته در گیلان مستقراست وزش باد و رعد برق از دیگر پدیده‌های غالب جوی گیلان در این مدت است.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: با توجه به شدت بارش‌ها آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست ، مردم از تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها خود داری کنند.

محمد دادرس افزود: فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی، باغداران، مرغداران و پرورش دهندگان ماهی تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت بارش باران و سرمای هوا بیاندیشند.

وی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارش برف در محور‌های کوهستانی دور از انتظار نیست و رانندگان برای تردد در محور‌های کوهستانی حتما به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز باشند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان تصریح کرد: دریا در چند روز آینده مواج و طوفانی است و برای فعالیت‌های دریانوردی و صیادی نامناسب است.

انتهای پیام / ق

هواشناسی گیلان در خصوص بارش شدید باران و برف هشدار داد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.