فرماندار شهرستان باخرز گفت: همه دستگاه‌ها و افراد در اجتماعی شدن سلامت نقش دارند و موظفند در این راستا با برنامه‌ریزی درست ورود پیدا کرده و آن را به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل کنند.

اجتماعی شدن سلامت نیازمند همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها و مردم استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،  احمد شافعی  فرماندار شهرستان باخرز  درجلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اشاره به مقوله اجتماعی شدن سلامت گفت: اجتماعی شدن سلامت فرآیندی است که به انسان شیوه‌های زندگی سالم در جامعه را می‌آموزد و میزان تاثیرگذاری افراد در جامعه را افزایش می دهد.

وی افزود: لزوم فرهنگ سازی فرایند اجتماعی شدن سلامت به خصوص برای گروه‌های هدف کودکان نوجوانان و جوانان بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود می‌توان از ظرفیت فضای مجازی در این راستا به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

فرماندار شهرستان باخرز اظهار داشت: اجتماعی شدن حوزه سلامت در یک ماه خاص خلاصه نمی‌شود و همه دستگاه‌ها و افراد در این موضوع نقش دارند و موظف هستند در این راستا با برنامه‌ریزی درست ورود پیدا کرده و آن را به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل کنند.

شافعی گفت: اگر همه افراد جامعه در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشند و با دستگاه‌های متولی همکاری کنند می توان به بهبود شرایط سلامت جامعه کمک کرد .

در پایان تشکیل کانون سلامت محله در سطح شهر باخرز، بخش‌ها و روستاها، تشکیل گروه پیام گزاران سلامت و خانه مشارکتی سلامت شهرستان باخرز از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام// س. ج
 

برگزاری جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان باخرز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.