معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از کشف سر پیکان فلزی مربوط به دوران تاریخی در کوه پایه‌های پنج انگشتی ابرکوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، ساشا ریاحی مقدم معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد  گفت: در بازدیدی توسط کمیته بررسی و شناسایی آثار تاریخی معاونت میراث فرهنگی اداره کل از منطقه پنج انگشتی انجام واشیای تاریخی از ادوار پیش از تاریخ و تاریخی از اطراف این منطقه کشف شد که از این بین، کشف یک سر پیکان تاریخی بسیار قابل توجه بود.

معاون میراث فرهنگی استان یزد افزود: از جمله آثار تاریخی که در اطراف این کوه وجود دارد می‌توان از جاده تاریخی ادویه، شاخه‌ای از جاده ابریشم، بخشی از مسیر راه شاهی تاریخی، کوه کلات و دخمه‌های تاریخی معروف به دخمه شاه وار، قلعه هارونی و بسیاری از آثار تاریخی ارزشمند دیگر نام برد.

وی ادامه داد: کوه پنج انگشتی از نظر طبیعی دارای سنگواره‌ها و فسیل‌های بسیار زیبایی بوده که نمایانگر گذشته طبیعی این منطقه است و این منطقه از منظر طبیعی بسیار زیبا و خیره کننده است و در میان دو منطقه نمکزار و کوهستانی قرار دارد که بخش شمالی آن شمالی که در گذشته نه چندان دور یک باطلاق و نمکزار طبیعی بوده و بخش جنوبی آن کوه‌های زنجیر مانند زاگرس است.

گفتنی است؛ منطقه پنج انگشتی ابرکوه در فاصله ۸۰ کیلومتری از مرکز شهرستان ابرکوه در کنار جاده‌های تاریخی ادویه و شاخه‌ای از جاده ابریشم قرار دارد.


انتهای پیام/ ا

سر پیکان فلزی پیش از تاریخ در ابرکوه کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.