رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان کردستان گفت: با نفوذ توده هوای سرد از نواحی شمالی، سرما و یخبندان شبانه و صبحگاهی برای روز‌های پنجشنبه و جمعه در منطقه حاکم خواهد شد.

بهرام چاره خواه رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان کردستان در گفتگوبا  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: با ورود موج بارشی سرد و زودگذر از امروز چهارشنبه بارش برف، وزش باد شدید و کولاک برف در ارتفاعات و گردنه‌های استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: براساس پیش بینی‌های هواشناسی، شب گذشته زرینه وهزارکانیان با دمای منفی ۱۳ درجه سردترین مناطق استان گزارش شد.

وی افزود:امروز هوای استان پایدار بوده و با توجه به وجود غبار و رطوبت در منطقه دید و کیفیت هوا به ویژه در نواحی غربی استان پایین خواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان کردستان افزود: از فردا پنجشنبه یک موج بارشی سرد و زودگذر وارد منطقه می‌شود که باعث بارش برف، وزش بادشدید و کولاک برف در ارتفاعات و گردنه‌های استان خواهد شد.

چاره خواه بیان کرد: میزان بارش‌های این سامانه در نواحی غربی استان نظیر بانه، سقز، مریوان و سروآباد بیشتر برآورد شده است.

وی افزود: این سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه از استان خارج شده و به سبب نفوذ توده هوای سرد از نواحی شمالی، سرما و یخبندان شبانه و صبحگاهی برای روز‌های پنجشنبه و جمعه در منطقه حاکم خواهد شد.

وی بیان کرد: شرایط تشکیل و انتقال گرد و غبار غلیظ در بیابان‌های سوریه و عراق از روز پنجشنبه مساعد بوده که با توجه به جریان‌های غربی پیش‌بینی می‌شود بخشی از آن برای مناطق غربی و مرکزی استان وارد شده و کاهش دید و کیفیت هوا را به همراه داشته باشد.

چاره خواه در پایان گفت:دمای هوای استان طی روز‌های پنجشنبه وجمعه ۶ تا ۸ درجه سردتر می‌شود.

انتهای پیام/م

کاهش دمای هوای کردستان تا 8 درجه

برچسب ها: آب وهوا ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.