کاربران روز ۱۹ دی را گرامی داشتند؛

عملیات #کربلای ۵ | یادِ روزی که بسیجی می‌شدیم

کاربران توئیتر همزمان با فرارسیدن سالروز عملیات کربلای ۵ با داغ کردن هشتگ‌ این عملیات، یاد این روز را گرامی داشتند.

عملیات #کربلای ۵ یاد روزی که بسیجی می‌شدیمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کاربران فضای مجازی از روز گذشته همزمان با فرارسیدن ۱۹ دی، سالروز عملیات کربلای ۵، چندین هشتگ را به مناسبت این روز در صفحات توئیتری به راه انداختند. کاربران ضمن بزرگداشت این روز، از رشادت‌ها و جانفشانی دلیرمردانی نوشتند که با فریاد‌های «یا زهرای» خود قلب دشمن را در خاک شلمچه لرزاندند و هراس را برای دشمن اشغالگر به ارمغان آوردند.

 ۱۹ دیماه هرسال یادآور دلاوری‌های رزمندگان اسلام در عملیات کربلای ۵ است. یکی از رشادت‌های مردان ایران‌زمین در دوران "دفاع مقدس" است که باعث شد تا دشمن متوجه توان واقعی رزمندگان ایرانی بشود. این روز در تاریخ به نام سنگین‌ترین و گسترده‌ترین عملیات آن دوران با نام "کربلای ۵" بود چرا که دشمن در این عملیات هم از نظر تجهیزات تلفات زیادی را دید و هم از نظر سیاسی شکست خورد و ابتکار عمل به دست نیرو‌های ایرانی افتاد.

گفتنی است، این عملیات که از بزرگ‌ترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی بود، ۳۲ سال پیش در تاریخ ۱۹ دی ماه سال ۱۳۶۵ با رمز "یازهرا (ع) " در منطقه شلمچه‌ و شرق بصره‌ با وجود وضعیت سخت آن روز‌ها و کمبود تجهیزات و پس از شکست در عملیات " کربلای ۴ " آغاز شد.


بیشتر بخوانید: رضایی: ٢۴ ساعت پس از عملیات کربلای ۴، آن را به عملیات فریب تبدیل کردیم + فیلم

بیشتر بخوانید: ۵ فردی که به دلیل توئیت نسنجیده از سردار قاسم سلیمانی پاسخ گرفتند+ عکس‌نوشته


در ادامه نمونه‌هایی از پست‌های کاربران فضای مجازی که امروز و همزمان با سالگرد عملیات مهم کربلای ۵ در توئیتر با هشتگ #کربلای ۵ به اشتراک گذاشته شد را می‌توانید ببینید.

یاد روزی که بسیجی می‌شدیم

یاد روزی که بسیجی می‌شدیم

یاد روزی که بسیجی می‌شدیم

یاد روزی که بسیجی می‌شدیم

یاد روزی که بسیجی می‌شدیم

یاد روزی که بسیجی می‌شدیم

یاد روزی که بسیجی می‌شدیم

یاد روزی که بسیجی می‌شدیم

انتهای پیام/

برچسب ها: دفاع مقدس ، جبهه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
کامران
۱۱:۰۵ ۱۹ دی ۱۳۹۷
یاد همه شهدا بخیر یاد جبهه ها و گریه کردنها یاد بچه های جنگ یاد اون بچه هایی که رفتند و ما را تنها گذاشتند ای کاش شهدا دست ما را میگرفتند