روسیه اعلام کرد برای گفتگو با آمریکا درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد (INF) در سطوح دیپلماتیک و نظامی آمادگی دارد.

اعلام آمادگی روسیه برای گفتگو با آمریکا درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری تاس به نقل از معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو آماده است در خصوص پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد در سطوح دیپلماتیک و نظامی با آمریکا گفتگو کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه خروج از توافقات بین‌المللی، اواخر سال گذشته میلادی (2018) بدون ارائه هیچ سندی، روسیه را به نقض «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد» متهم کرد و گفت در صورتیکه روسیه و چین با یک پیمان جدید موافقت نکنند، آمریکا به زودی از آن خارج خواهد شد. از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز اعلام کرد خروج آمریکا از معاهده منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد و کوتاه‌بُرد بدون پاسخ نخواهد ماند.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد در هشتم دسامبر سال 1987 به امضای رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی رسید و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد بود. این پیمان هر دو کشور را به از بین بردن موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با بُرد حدود 300 تا 3 هزار و 400 مایل ملزم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار