معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از چاپ ۱۳۴ عنوان کتاب در ۹ ماهه امسال خبر داد.

چاپ ۱۳۴ عنوان کتاب در ۹ ماهه امسالب‍ه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،پریسا محمدی معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات گرانی کاغذ در سال جاری، گفت : باید بپذیریم افزایش دو برابری قیمت کاغذ روی چاپ و تیراژ کتاب اثر گذار بوده است.

وی از چاپ ۱۳۴ عنوان کتاب در ۹ ماهه امسال در استان خبر داد و گفت : این تعداد عنوان کتاب در تیراژ حدود ۹۶ هزار نسخه به چاپ رسیده است.

محمدی خاطرنشان کرد: عمده کتاب‌های چاپ شده طی این مدت در حوزه ادبیات، علوم دینی و علوم اجتماعی بوده است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۸۳ چاپخانه در سطح استان، گفت: خوشبختانه کیفیت چاپ استان با بسیاری استان‌های شاخص در این حوزه برابری می‌کند و می‌تواند به نحو مطلوب انتظار ناشران را برآورده کند، اما واقعیت این است که قیمت کاغذ در برخی شهر‌ها از جمله قم به دلیل تمرکز بیش از ۶۰۰ چاپخانه پایین‌تر است و به همین دلیل برخی ناشران برای کاهش قیمت چاپ کتاب، تمایل دارند کتاب خود را در این استان‌ها به چاپ برسانند.

وی یادآور شد: منع قانونی در این زمینه وجود ندارد و ناشران می‌توانند کتاب خود را به هر چاپخانه‌ای در هر استانی بدهند، اما این امر به دلیل عدم کیفیت چاپ در استان نیست و تنها بحث تفاوت قیمت‌ها است .

 

 

انتهای پیام/د

افزایش دو برابری قیمت کاغذ

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.