یک قانونگذار روس اعلام کرد آمریکا نتوانست به اهداف خود در سوریه دست یابد بنابراین با تشدید تنش‌ها با ایران به دنبال بی‌ثبات کردن منطقه است.

مقام روس: آمریکا با تشدید تنش‌ها با ایران به دنبال بی‌ثبات کردن خاورمیانه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آدالبی شخاگوشوف، از نمایندگان پارلمان روسیه اعلام کرد از آنجائیکه آمریکا نتوانست سوریه را به عامل بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه تبدیل کند، تصمیم گرفت با تشدید تنش‌ها با ایران، اوضاع را در منطقه بدتر نماید.

این قانونگذار روس گفت: آمریکا نتوانست به هدف خود در سوریه دست یابد. روسیه این اجازه را به آمریکا نداد و بنابراین این کشور شروع به اقدام بر اساس برنامه خود از طریق ائتلاف به اصطلاح علیه ایران کرد تا اطمینان یابد که تنش سیاسی در خاورمیانه همچنان ادامه خواهد یافت. آن‌ها اینکار را برای دستیابی به منافع ملی خود انجام می‌دهند.

اظهارات مقام روس پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه دسامبر اعلام کرد با توجه به شکست گروه تروریستی داعش، ۲ هزار نیروی نظامی این کشور را از سوریه خارج خواهد کرد. این اقدام ترامپ با کناره‌گیری جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در اواخر دسامبر همراه شد.

وزارت امور خارجه سوریه چند روز پیش در نامه‌هایی به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت  در خصوص جنایات ائتلاف غیرقانونی به سرکردگی آمریکا نوشت: تداوم کشتار‌ها و جنایت‌های کشور‌های ائتلاف غیرقانونی به رهبری آمریکا علیه غیرنظامیان سوری و ویران کردن منازل آنان و منابع درآمدشان نشان می‌دهد که مقابله با بی توجهی کشور‌های عضو این ائتلاف به منشور سازمان ملل، شورای امنیت و قوانین بین المللی ضروری است.

ائتلاف به سرکردگی آمریکا در سال ۲۰۱۴ و به ادعای مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه شکل گرفت. اقدامات ائتلاف آمریکایی نه تنها مورد تائید دولت قانونی دمشق نیست، بلکه شورای امنیت سازمان ملل نیز آن را تائید نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار