از زمان اعلام تصمیم آمریکا برای خروج نظامیان خود از سوریه، میزان حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی و نیرو‌های مورد حمایت واشنگتن در این کشور افزایش یافته است.

افزایش حملات ائتلاف آمریکایی از زمان اعلام خروج نظامیان واشنگتن از سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس تحقیقات مشترک شبکه الجزیره و نشریه خبری اینترنتی اینترسپت از زمان اعلام تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه، تعداد حملات و بمباران‌های صورت گرفته از سوی گروه‌های مورد حمایت واشنگتن در این کشور افزایش یافته است.

الجزیره و اینترسپت به نقل از سه منبع آگاه در شرق سوریه گزارش داد حملات هوایی ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا و آتش توپخانه نیروهای دموکراتیک سوریه در روستایی در حاشیه رود فرات نزدیک مرز عراق افزایش یافته است. پس از افزایش بمباران از سوی نیروی تحت حمایت آمریکا در سوریه، غیرنظامیان و خانواده‌های اعضای گروه تروریستی داعش به سمت روستاهای جنوبی فرار کردند.

بنا به این گزارش رسانه‌ای، ائتلاف به سرکردگی آمریکا دستور انجام این حملات را علیه اهداف گروه تروریستی داعش و با توجه دقیق به تاثیر این حملات بر غیرنظامیان صادر کرده است. افزایش تعداد حملات هوایی در اواخر دسامبر گذشته به طور ویژه به منظور کاهش توانایی‌های گروه تروریستی داعش صورت گرفته و به هیچ عامل دیگری ارتباط ندارد.

در سوم ژانویه سال میلادی جاری شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد ائتلاف آمریکایی حملات هوایی را به استان دیرالزور در شرق این کشور شکل داده که در نتیجه آن دست کم ۱۱ غیرنظامی کشته شدند. در ۳۰ دسامبر نیز ارتش آمریکا اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می‌دهد از زمان آغاز حضور کمپین آمریکایی در سوریه از سال ۲۰۱۴ تاکنون دست کم هزار و ۱۳۹ غیرنظامیان در حملات و بمباران‌های آن‌ها کشته شده‌اند. حضور ائتلاف آمریکایی در سوریه نه از سوی دولت سوریه و نه از سوی شورای امنیت سازمان ملل مورد تائید نیست و دولت دمشق آن را غیرقانونی می‌داند.

در اواسط ماه دسامبر ترامپ اعلام کرد داعش شکست خورده و نظامیان آمریکا طی یک دوره زمانی چند ماهه خاک سوریه را ترک خواهد کرد. تصمیمی که موجی از مخالفت‌ها و انتقادات را در میان قانونگذاران هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به دنبال داشت. هرچند بعدها رئیس جمهور آمریکا ضمن رد صحبت‌های پیشین خود اعلام کرد هیچگاه زمان مشخصی را برای ترک نیروهای این کشور از سوریه اعلام نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: خاورمیانه ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار