منابع دیپلماتیک اتحادیه اروپا می‌گویند دولت آمریکا بدون اطلاع و بی‌سروصدا جایگاه دیپلماتیک نماینده این اتحادیه در واشنگتن را تنزل داده است.

آمریکا جایگاه دیپلماتیک نماینده اروپا در واشنگتن را تنزل دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع دیپلماتیک اتحادیه اروپا می‌گویند دولت آمریکا بی‌سروصدا جایگاه دیپلماتیک نماینده این اتحادیه در آمریکا را تنزل داده است.

یک مقام دیپلماتیک اتحادیه اروپا در گفتگو با وب‌‍سایت «دویچه وله» آلمان ضمن اعلام این خبر گفت اتفاق مذکور در پایان سال گذشته (۲۰۱۸) بدون اطلاع قبلی رخ داده است.

به گفته این منبع آگاه، بر اساس این اقدام دولت ترامپ، جایگاه دیپلماتیک نماینده اتحادیه اروپا در واشنگتن از عضو یک دولت به عضو یک سازمان بین‌المللی تنزل یافته است.

این مقام دیپلماتیک اتحادیه اروپا با بیان اینکه «ما دقیقا نمی‌دانیم این اتفاق چه موقع رخ داده زیرا آمریکا ما را مطلع نکرده است»، تأکید کرد: «من تأیید می‌کنم که این اقدام آمریکا مورد استقبال بروکسل قرار نخواهد گرفت و هم‌اکنون چگونگی پاسخ اتحادیه اروپا به این مسئله در حال بحث و بررسی است».

به نوشته دویچه وله، پس از اینکه اواخر سال گذشته نماینده اتحادیه اروپا در واشنگتن به مراسم خاصی دعوت نشد، مقامات سازمان‌دهنده مراسم خاکسپاری جرج هربرت واکر بوش، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، به دیپلماتهای اتحادیه اروپا اطلاع دادند که در حقیقت جایگاه سیاسی نماینده آمریکا تنزل یافته است.

دیپلماتهای اروپا بر این باورند که این تنزل جایگاه به احتمال زیاد در اواخر ماه اکتبر یا اوایل ماه نوامبر ۲۰۱۸رخ داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار