حجت الاسلام و المسلمین منتظری از دادستان‌ها‌ی مراکز استان‌ها خواست که فعلا با تاکسی‌های اینترنتی برخورد نکنند.

دستور مهم دادستان کل کشور به دادستان‌ها/ منتظری: با تاکسی‌های اینترنتی برخورد نکنیدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور با ارسال ابلاغیه‌ای به تمامی دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها از آن‌ها خواست تا زمان تصویب ضوابط مربوطه، از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب‌وکار شرکت‌های حمل و نقل مسافر و بار اینترنتی به درخواست شهرداری‌ها خودداری به عمل آید و هرگونه تخلف صنفی این کسب و کار‌ها جهت برخورد قانونی به اتحادیه کسب و کار‌های فضای مجازی منعکس شود.

متن ابلاغیه دادستان کل کشور به شرح زیر است:

دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استا‌ن‌ها

سلام علیکم

پیرو بخشنامه شماره ۹۰۰۰.۴۳۸.۱۳۹۷.۱۴۰ مورخ ۱۳۹۷.۰۱.۰۸ در خصوص ضوابط و شرایط فعالیت شرکت‌های حمل و نقل مسافر و بار اینترنتی، ضمن تاکید بر مفاد آن از حیث عدم ضرورت صدور پروانه فعالیت و یا هرگونه مجوز دیگر از ناحیه شهرداری‌ها برای شرکت‌های حمل و نقل مسافر و بار اینترنتی، از آنجا که طبق تصویب نامه شماره ۲۰۳۳۴/ ت. ۰۵۰۵۰۱ - ۲۲/۲/۱۳۹۵ هیئت محترم وزیران، فقط نظارت بر این نوع کسب و کار‌های اینترنتی بر عهده شهرداری‌ها قرار داده شده است؛ اما تعیین ضوابط نظارتی موکول به تصویب و ابلاغ دستورالعمل مشترک وزارت صنعت و معدن و تجارت و وزارت کشور می‌باشد که این دستورالعمل به تصویب نرسیده است.

از سوی دیگر واگذاری تعیین تکلیف این کسب و کار‌ها به نظرات متفاوت و بعضا متضاد شهرداری شهر‌های مختلف اسباب بروز اختلاف جدی و از بین رفتن این نوع کسب و کار خواهد بود؛ لذا مقتضی است تا تصویب ضوابط مربوطه از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب و کار این شرکت‌ها به درخواست شهرداری‌ها خودداری به عمل آید و هرگونه تخلف صنفی این کسب و کار‌ها جهت برخورد قانونی به اتحادیه کسب و کار‌های فضای مجازی منعکس شود.

بدیهی است به منظور رعایت مسائل امنیتی و زیست محیطی، اتحادیه کسب و کار‌های فضای مجازی موظف است در خصوص الزامی کردن اخذ گواهی فقدان سوء‌سابقه برای بکارگیری رانندگان و نیز بکارگیری خودرو‌های دارای معاینه فنی اقدام لازم انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۱۰ ۱۹ دی ۱۳۹۷
با سلام خدمت دادستان محترم کل کشور از توجه شما سپاسگذاریم . اگر با پدیده تاکسی اینترنتی که به مردم خدمات شایسته ای ارائه می دهد بی دلیل برخورد شود صدها هزار نفر از تحصیل کرده های دانشگاه ها که موفق به یافتن کار شرافتمندانه نشدند بی کار شده و اندک امید به آینده را از دست خواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۹ دی ۱۳۹۷
درود بر قوه قضاییه واقای منتظری تورا خدا رحم به حال ما بکنید من مردی37 ساله هستم وظیفه شرعی همان سربازی انجام داده ام شغلی ندارم در شهر زندگی می کنم بچه مدرسه دارم ودر خانه اجاره ای زندگی می کنم تاکسی اینترنتی دارم امسال من بسیار زیاد هست اگر این کار نکنیم یا دزدی یا مواد مخدر یا خودکشی راهی دگر باقی نیست
Iran (Islamic Republic of)
hosSEin
۲۱:۵۸ ۱۸ دی ۱۳۹۷
راهنمایی رانندگی دائما جلوی ماشین های آرم دار رو میگیره و بخاطر علایم جریمشون میکنه یه ابلاغیه هم برای انها بفرستین
آخرین اخبار