مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: برای مدیریت بهتر حوادث شهرستان‌های استان منطقه بندی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرهاد عبدالعلی پور،مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل امروز در جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی با بیان این مطلب افزود: این منطقه بندی در شهرستان اردبیل در حال اجرا است و باید در شهرستان‌های دیگر هم عملیاتی شود.
وی تصریح کرد: باید تمامی دستگاه‌های اجرایی دوره‌های امداد و نجات را ببینند و در این مورد باید از ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر استفاده شود. 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به اینکه آموزش و پیشگیری به مراتب کم هزینه‌تر از امدادرسانی است، اظهار کرد: با آموزش، هر فرد یک امدادگر بالقوه محسوب می‌شود که در حوادث به امدادگر بالفعل تبدیل می‌شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: باید تاب آوری جامعه را بالا برد و در این زمینه آموزش یک ضرورت انکارناپذیر است.
رامین معبودی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان اردبیل دوره‌های مختلف آموزشی را طراحی و اجرا می‌کند افزود: در این زمینه آماده همکاری با نهاد‌های مختلف هستیم.
وی با اشاره به اینکه استان اردبیل، حوادث مختلفی را تجربه کرده است، تصریح کرد: این کار ضرورت آموزش را دوچندان می‌کند و در این مورد باید دستگاه‌های اجرایی هر لحظه آمادگی لازم را داشته باشند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در راستای آموزش همگانی دوره‌های متعددی برگزار می‌کند، اضافه کرد: اجرای طرح خادم در شهرستان‌های استان، برنامه آموزشی تلویزیونی هلال سبلان، مانور‌های امدادی و دوره‌های عمومی و تخصصی در سطح شعب از جمله برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل است.
معبودی ادامه داد: به منظور آمادگی بیشتر مردم در روستا‌های استان، در ۳۶ روستا خانه‌های هلال راه اندازی کردیم که مامن و محل داوطلبان جمعیت هلال احمر است و این طرح هم ادامه دارد.
وی گفت: مهمترین و اولین مساله در حوادث، بحث خود امدادی است که با آموزش محقق شدنی است.
انتهای پیام/ح

راه اندازی 36 خانه هلال در روستاهای اردبیل

برچسب ها: حوادث ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.