مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: سالانه ۶۰ بنای تاریخی با مشارکت بخش خصوصی با سرمایه‌‌‌گذاری ۸۰ میلیارد تومان در استان‌ها مرمت می‌شود.

سالانه ۶۰ بنای تاریخی در کشور با مشارکت بخش خصوصی مرمت می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، پرهام جانفشان  مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی،ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی در راستای ترمیم بناهای تاریخی فعالیت می‌کند افزود: این صندوق در بازسازی و مرمت ابنیه‌های تاریخی، در راستای اشتغال‌زایی و توسعه طرح‌های گردشگری فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به بناهای تاریخی موجود در استان بوشهر، بیان کرد: این استان  ظرفیت مهمی در زمینه گردشگری از جمله بناها و بافت تاریخی دارد که تاکنون از آن‌ها برای توسعه طرح‌های گردشگری استفاده بهینه نشده است.

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی با تاکید بر توجه به بافت تاریخی بوشهر در عرصه گردشگری، افزود: این بافت در بدنه گردشگری ظرفیت مطلوبی محسوب شده که برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای اجرای پروژه‌های مختلف گردشگری امسال انجام می‌شود.

جانفشان با تاکید بر مرمت بناهای تاریخی با همکاری بخش خصوصی، ادامه داد: سالانه ۶۰ بنای تاریخی به منظور توسعه طرح‌های گردشگری با همکاری بخش خصوصی در کشور بازسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه بخش خصوصی۸۰ میلیارد تومان در مرمت بناهای تاریخی سرمایه‌گذاری می‌کند، تصریح کرد: در اجرای طرح احیا ۶۰ بنای تاریخی هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی فراهم و این مهم با همکاری صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی محقق می‌شود.

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی افزود: بر اساس ظرفیت‌های گردشگری و ابنیه‌های تاریخی برای سال آینده طرح‌های مهمی در این عرصه تدوین و اجرا می‌شود.

جانفشان بیان کرد: در این راستا خانه نجفی در بافت بوشهر به سرمایه‌گذاری خصوصی واگذار شده و سال آینده افتتاح خواهد شد و به‌زودی عمارت ملک بوشهر هم برای بازسازی و تبدیل به طرح گردشگری، واگذار می‌شود.

انتهای پیام/ت

توجه به ظرفیت های بناهای تاریخی، در توسعه گردشگری استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.