معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: ظرفیت خالی برای کار در حوزه گردشگری استان بوشهر بسیار زیاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مجید خورشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر،ظهر سه‌شنبه در نشست با مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی کشور گفت: وزیر کشور با بازدید از طرح‌های گردشگری استان بوشهر، به تمجید از این طرح‌ها پرداختند و نگاه ایشان به استان بوشهر عوض شد.

وی افزود: استان بوشهر در زمینه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ، دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است، ولی تاکنون به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده  و تنها یک درصد مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های خالی حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان بوشهر،گفت: کار‌های بسیار زیادی در استان باید انجام شود .

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی است، ادامه داد: متاسفانه به خوبی به این ظرفیت مهم در حوزه گردشگری توجه نشده است و باید سرمایه‌گذاران را برای استفاده از این ظرفیت، ترغیب کنیم.

خورشیدی از خونگرمی مردم این دیار به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های خالی برای کار در استان بوشهر بسیار زیاد است و می‌توان با استفاده از نیروی انسانی توانمند، زمینه توسعه این بخش در استان فراهم شود.

وی بر لزوم ساماندهی بنا‌های تاریخی بوشهر تاکید کرد و گفت: برخی بنا‌ها به سکونتگاه های غیررسمی تبدیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: برخی از بنا‌ها از بین رفته است و باید برای احیای دیگر بنا‌های استان تلاش ویژه کرد. بافت تاریخی بوشهر دارای جاذبه بسیار زیادی است و باید به آن توجه شود.

 

انتهای پیام/ت

اقدامات لازم برای احیای بناهای تاریخی استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.