رئیس اداره پیشگیری های امنیتی انتظامی دادگستری استان گفت: بمتظور پیشگیری از وقوع تصادفات جاده ای سامانه همپای جاده راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلام رضا باغ شیرین در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برگزار شد، اظهار داشت:آمار مربوط به تصادفات در استان مطلوب نیست بطوریکه شاهد افزایش ۳۰درصدی تصادفات منجر به فوت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی با اشاره به اینکه در هشت ماهه اول امسال ۶۴۳نفر در جاده های استان جان خود را از دست داده اند افزود:یکی از راهکارهای عملی برای کاهش تصادفات بهره گیری از اپلیکشن های هوشمند از جمله سامانه همپای جاده یا مدیریت نقاط حادثه خیز راههای کشور است که به صورت رایگان از طریق کافه بازار در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:این سامانه به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جهت کاهش آمار تصادفات پیشنهاد شده است.

باغ شیرین افزود: افراد می‌توانند با نصب اپلیکشن همپای جاده از نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور مطلع شوند.

وی افزود: اطلاع از نقاط حادثه خیز سبب می‌شود تا افراد حین نزدیک شدن به محل با هوشیاری، دقت بیشتر و سرعت کمتری رانندگی کنند و در نتیجه از وقوع تصادفات جلوگیری شود.

رئیس اداره پیشگیری‌های انتظامی و امنیتی دادگستری استان گفت: با توجه به اینکه در آستانه سفر‌هایی نوروزی قرار داریم پیشنهاد می‌گردد شهروندان نسبت به نصب آن اقدام کنند.

باغ شیرین افزود: بمنظور جلوگیری از تخریب و آسیب به دوربین‌های کنترل تردد در جاده‌ها هم مقرر شده است تا محل نصب آن‌ها در محل پاسگاه‌ها و ایستگاه‌های ایست و بازرسی تغییر کند.

انتهای پیام/پ

جلوگیری از تخریب و آسیب به دوربین‌های کنترل تردد

برچسب ها: راهداری ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار