رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در چهار سال متوالی میزان تصادفات رانندگی دراستان، ۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سرهنگ نصراله بیگلری رئیس پلیس راه استان در شورای هماهنگی ترافیک شهر‌های با اشاره به کاهش ۸ درصدی میزان تصادفات در استان گفت: ۷۰ درصد از تصادفات منجر به جرح در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد و بر همین اساس، مشخصات ۱۰ نقطه حادثه خیز استان به راهداری و شهرداری اعلام شده است.

سرهنگ بیگلری ابراز امیدواری کرد که اقدامات گسترده‌ای برای بهبود این نقاط صورت گیرد.

وی گفت: پس از حادثه سقوط اتوبوس در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، با هماهنگی آموزش و پرورش و دانشگاه ها، اقدامات خوبی برای استقرار اتوبوس‌های سالم برای جابه جایی دانش آموزان و دانشجویان صورت گرفت.

به گفته رئیس پلیس راه استان روزانه ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در جاده‌های استان قزوین تردد و ۱۵ درصد بار ترافیکی کشور از این استان عبور می‌کنند.

سرهنگ بیگلری افزود: تحلیل تصادفات سال ۹۶ استان قزوین نشان می‌دهد که موتورسیکلت‌ها ۷ درصد، سواری‌ها ۷۰ درصد، وانت بار‌ها ۱۴ درصد و تریلر‌ها نیز ۹ درصد از سوانح شهری و جاده‌ای استان را رقم زده اند.

وی بر نقش آموزش بر ارتقای فرهنگ صحیح رانندگی و کاهش تصادفات تاکید کرد.

حسینعلی کلهر رئیس منطقه هفت صندوق تأمین خسارت‌های بدنی هم در این جلسه در ۸ ماه امسال، ۲۵۴ پرونده در زمینه تأمین خسارت‌های بدنی تشکیل شد و در دستور پرداخت از محل اعتبارات صندوق قرار گرفت.

انتهای پیام/

شورای هماهنگی ترافیک شهر‌های استان قزوین

برچسب ها: ترافیک ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار