مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: یک گربه جنگلی کمیاب در شهداد به دلیل برخورد خودرو تلف شد.

محمد جزینی زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: این گربه کمیاب که اهالی شهداد در روز‌های قبل آن را در برخی مناطق مشاهده کرده بودند و احتمالا برای یافتن غذا به شهر می‌آمد دیروز به علت برخورد با یک خودروی عبوری تلف شد.

وی افزود:این گونه گربه از زیست گاه خود خارج شده بود و به سمت شهر آمده بود که به دلیل بی احتیاطی راننده خودرو در یکی از خیابان‌های شهر تلف شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان بیان داشت:نیمه اول مهر ماه امسال نیز یک قلاده گربه جنگلی (وحشی) دقیقا در همین نقطه از خیابان شهر بر اثر برخورد با خودرو تلف شده بود.

وی گفت: گربه جنگلی تلف شده یک گونه شاخص، ارزشمند و مهم است و زیستگاه آن را مناطق جنگلی شهداد عنوان کرد.

جزینی با اشاره به اینکه گربه جنگلی یک حیوان با شهامت و جسور است، اما به انسان آزار نمی‌رساند از مردم خواست چنانچه این گربه وحشی را مشاهده کردند فورا به محیط زیست اطلاع دهند.

جزینی زاده افزود:این حیوانات به دلیل تغییر اقلیم و خشکسالی‌ها از زیستگاه‌های خود امکان دارد بیرون بیایند و مردم بایستی نسبت به حفاظت این حیوانات حساس باشند اگر در مسیر تردد خود مشاهده کردند به مامورین حفاظت محیط زیست اطلاع دهند که به زیستگاه‌های خود برگشت داده شوند.
انتهای پیام/ی

گربه جنگلی تلف شده یک گونه شاخص، ارزشمند و مهم است

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.