رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ریگان گفت:یک بهله عقاب طلایی نادر در شهرستان ریگان رهاسازی شد

عقاب طلایی به خانه اش برگشتبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حمزه ابراهیمی رئیس اداره محیط زیست ریگان گفت: این پرنده شکاری کمیاب چند روزقبل در منطقه دهرضا از دست سودجویان که قصد فروش آن را داشتند پس گرفته و پس از درمان و بهبودی کامل در طبیعت رها سازی شد.

وی افزود: عقاب طلایی پرنده‌ای شکاری است که دارای پر‌های طلایی و سر و پشت و گردن تیره هستند و از دور سیاه به نظر می‌آیند و پاهایشان نیز پوشیده از پر است.


رئیس اداره محیط زیست ریگان تصریح کرد: سودجویان با شکار این پرنده کمیاب نادر ودست آموزی آن‌ها دیگر پرندگان را شکار می‌کنند.
ابراهیمی افزود: با توجه به اینکه در شهرستان ریگان گونه‌های نادر جانوری از نوع پرندگان کمیاب وجود دارند همیاران محیط زیست از این گونه‌های نادر جانوری حمایت جدی دارند.


وی اظهارکرد:فرد سود جو که این پرنده نادر را از این شهرستان شکار کرده بود قصد داشت از طریق آن گونه‌های نادر جانوری را در شرق استان شکار کند که با تلاش نیروی انتظامی ومحیط زیست شهرستان این فرد دستگیر وتحویل مقامات قضایی شد.


رئیس اداره محیط زیست ریگان گفت: جثه جنس ماده این پرنده از نر بزرگتر است و در چهار تا پنج سالگی بالغ می‌شود، جالب این که عقاب طلایی تنها با یک جفت دیده می‌شود و تک همسر است.


ابراهیمی افزود: این پرنده شکاری برای شکار استراتژی‌های گوناگونی دارد و سرعت متوسط آن حین پرواز ۵۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است، اما هنگام فرود سرعت آن به ۳۲۰ کیلومتر می‌رسد و روزانه حدود ۳۰۰ گرم گوشت می‌خورد.

انتهای پیام/ح

رهاسازی عقاب طلایی نادر در ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.