مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی هایی برای تامین آب مورد نیاز دریاچه بزنگان انجام شده است.

بزنگاه تامین منابع آب دریاچه‌ی بزنگانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بعد از ظهر دوشنبه در بازدید از دریاچه بزنگان سرخس گفت: آب این دریاچه از بارندگی‌های سالانه و چشمه‌های کوچک حاشیه و کف دریاچه تامین می‌شود و تلاش می‌کنیم با بهسازی مسیل‌ها و جانمایی لوله‌های انتقال آب بتوانیم این دریاچه را احیاء کنیم.

وی تصریح کرد: در این راستا مقدمات تغذیه سفره‌های آب‌های زیر زمینی اطراف با اقدامات بیولوژیک نیز با موفقیت انجام شده و واگذاری مدیریت این منطقه به بخش خصوصی دردست پیگیری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اثر طبیعی ملی دریاچه بزنگان از نظر شرایط اکولوژیکی وزمین شناسی ارزش‌های مطالعاتی بسیاری را برای محققان فراهم کرده است و بهبود زیر ساخت‌های زیست محیطی ضمن نجات این دریاچه از نابودی، می‌تواند آن را به یک منطقه اکوتوریستی حائز اهمیت تبدیل کند.

همتی افزود: طبیعت گردی باید بر مبنای چهار رکن اصلی، کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی، احترام به فرهنگ مردم بومی، افزایش مزایای ناشی از گردشگری طبیعی برای مردم محلی و جلب رضایت طبیعت گردان استوار باشد.

وی تصریح کرد: بازدید‌های آموزش محور از جاذبه‌های طبیعی درکشور‌های توسعه محسوب می‌شود و باید با بهره گیری از اکوتوریسم و با جلب مشارکت جوامع محلی مانع از بحران‌های تهدید کننده اکوسیستم‌های طبیعی شویم.

انتهای پیام//آ. ف


باید مانع از بحران‌های تهدید کننده اکوسیستم‌های طبیعی شویم

برچسب ها: محیط زیست ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.