مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف ۳۰ بهله پرنده شکاری و انهدام سه باند قاچاق این پرندگان ارزشمند ظرف شش ماه گذشته در استان خبرداد.

انهدام سه باند صید و قاچاق/کشف ۳۰ بهله پرنده شکاری در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: یگان ویژه محیط زیست استان ۳۹ صیاد متخلف را در فصل بازگیری به قانون معرفی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: یگان ویژه حفاظت محیط زیست استان که برای دستگیری متخلفان صید پرندگان شکاری آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند، با گشت‌های مستمر در نقاط حساس استان و همکاری مردمی، بازگیران حرفه‌ای که عمدتاً از استان‌های جنوبی کشور به خراسان رضوی آمده و با ادوات و شگرد‌های خاص اقدام به شکار، صید و قاچاق پرندگان شکاری به خارج از استان می‌کنند را دستگیر و به مراجع قضایی هدایت کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: چهار بهله پرنده با ارزش شکاری از نوع بالابان، ۲۲ بهله دلیجه، ۳ بهله لیل و یک بهله ترمتای لیل از این متخلفان کشف و ضبط شده است.

همتی افزود: ۳۵ قطعه از پرندگان وحشی نیز همچون قمری، کبوتر و فاخته که جهت طعمه استفاده می‌شدند نیز از متخلفان کشف و ضبط شده است.

وی به کشف و معدوم سازی ادوات صید پرندگان شکاری از متخلفان یاد شده اشاره و تصریح کرد: ۲۱ رشته تور پرنده‌گیری، ۳۰ عدد دام (شبچه)، ۱۹ مورد دام (کوخط) در این کشفیات بوده است و ۶ دستگاه موتور سیکلت نیز از صیادان متخلف توقیف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۳ باند قاچاق پرندگان شکاری نیز در همین راستا متلاشی شده و متخلفان در ۱۵ پرونده مجزا به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

همتی افزود: فصل بازگیری، از اواخر مرداد ماه شروع و تا پایان پاییز و سرد شدن هوا ادامه دارد و در این فصل علاوه بر پرندگان شکاری بومی استان، مهاجرت گونه‌های شکاری دیگر را هم شاهد هستیم و این موضوع متخلفان سودجو را به زیستگاه‌های مطرح پرندگان شکاری در استان همچون کوهستان‌ها و دشت‌های شهرستان‌های مشهد، چناران، قوچان، درگز، کلات، فریمان، سبزوار و سرخس می‌کشاند.

وی همراهی مردم در اطلاع رسانی تخلفات زیست محیطی به یگان حفاظت محیط زیست را در خور تقدیر دانست و تصریح کرد: یگان حفاظت در هر ساعت از شبانه‌روز آماده دریافت گزارشات مردمی در موضوع تخلفات زیست محیطی و اقدام جهت حفظ تنوع زیستی سرزمین خراسان است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

انهدام سه باند قاچاق پرندگان در خراسان رضوی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار