مدیرکل راه آهن شرق گفت: راه آهن شرق بزرگترین معادن و ذخایر سنگ آهن و ذغال سنگ کشور را به شبکه ریلی متصل کرد.

اتصال معادن سنگ آهن و ذغال سنگ به شبکه ریلیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمد رضا چنگانی مدیرکل راه آهن شرق در بازدید از پایانه ریلی تربت حیدریه و در جمع کارکنان راه آهن شرق را معبر عبوری ایران و حلقه اتصال وحمل بار‌های ترانزیتی آسیای میانه به بنادر جنوبی کشور دانست و گفت: راه آهن شرق زمینه اتصال عسلویه معدنی کشور شامل بزرگترین معادن و ذخایر سنگ آهن و ذغالسنگ کشور به شبکه ریلی را ایجاد کرد و به همین دلیل استراتژیک‌ترین محور راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: راه آهن در سه مقوله مهم ایمنی، مصرف بهینه سوخت و انرژی و زیست محیطی نقش اساسی دارد که مسلما همه آن‌ها در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، منافع جامعه و اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل راه آهن شرق گفت: با نگاهی اجمالی به آمار‌های رو به رشد حمل بار در سال‌های اخیر توسط این اداره کل و کسب جایگاه سوم بارگیری میتوان دریافت راه آهن شرق در بین مناطق راه آهن ج. ا. ا. از جایگاه خاصی برخوردار است به نحوی که مدیران ارشد راه آهن همواره نگاه ویژه‌ای به توسعه زیر ساخت‌های ریلی در این اداره کل داشته اند البته باید در نظر داشت جهت دستیابی به افق چشم انداز حمل بار در منطقه و جذب بار‌های ریل پسند بایستی با افزایش ظرفیت خط، رفع گلوگاه‌ها و ارتقاء بهره وری سرعت عمل بیشتری داشته باشیم.

چنگانی افزود: حمل و نقل ریلی ایمن‌ترین شیوه حمل و نقلی است و باید با تقویت راه آهن تلفات جاده‌ای را کم کنیم.

وی ایمنی بالا و مصرف سوخت کمتر را از مهمترین ویژگی‌های حمل ونقل ریلی برشمرد و تصریح کرد: باید سعی کنیم با تقویت ریل روز به روز تلفات جاده آب را کم کنیم.

مدیرکل راه آهن شرق با بیان اینکه ۳۰ درصد بارگیری راه آهن به عهده منطقه یزد و ۲۰ درصد آن بر عهده راه آهن شرق است گفت: این نشان دهنده مسئولیت سنگین ما است چراکه یک پنجم بار راه آهن کشور توسط این منطقه حمل می‌شود.

چنگانی افزود: راه آهن شرق در سال گذشته جزو سه رتبه برتر ایمنی راه آهن بود و باید این مسیر را ادامه داده و ارتقا دهیم؛شایان ذکر است اداره کل راه آهن شرق بعنوان بزرگترین منطقه ریلی کشور در تاریخ ۱۳/۲/۸۴ مورد بهره برداری قرار گرفت، که در محدوده ۳ استان کشور واقع شده است ودر طول مسیر خود معادن و صنایع و کارخانجات مختلف وشهرستان‌های بزرگ و کوچک را تحت پوشش قرار می دهد.
 
وی تصریح کرد: مشهدهمچنین استان خراسان رضوی را به استان‌های خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، کرمان و هرمزگان متصل نموده و با کاهش حدود ۸۰۰ کیلومتری کریدور سرخس-بندر عباس مسیر حمل و نقل ترانزیت را عملا" بطور قابل ملاحظه‌ای کوتاهتر نموده است که این مهم از نظر اقتصادی کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی محیط زیست، کاهش ترافیک و تصادفات جاده‌ای، اشتغالزایی و توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر‌های مجاور خطوط راه آهن حائز اهمیت می‌باشد.
 
مدیرکل راه آهن شرق گفت: اخیرا هم با ساخت خط آهن خواف - هرات دسترسی کشور دوست و همسایه افغانستان هم از طریق این محور ریلی به آب‌های آزاد مهیا گردید.
 
انتهای پیام//د.ش
 

حمل و نقل ریلی ایمن‌ترین شیوه حمل و نقلی است

برچسب ها: راه آهن ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار