تعلل در احداث خط راه آهن بندر امام خمینی (ره) – هندیجان - دیلم – گناوه و بوشهر آسیب‌هایی برای اقتصاد منطقه به همراه داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از مهم‌ترین راه‌های خدمات رسانی سریع و جابجای کالا‌ها و مردم از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر که برای مردم محروم ما به یک آرزو تبدیل شده احداث خط راه آهن است.

مردم ایران با اعتمادی که به مسئولان دارند کمتر دست به مطالبه گری می‌زنند، اما واقعیت این است که مسئولان برای خدمت به مردم کمتر خود را به زحمت می‌اندازند و مشکلات این مردم نجیب را به بهانه‌های مختلف همانند کمبود بودجه عقب انداخته و توسعه راه‌ها را کمتر در دستور کار دارند.

جاده‌های کشور اکثراً خراب، یک طرفه، خطرناک و جاده‌هایی که جدیداً مورد بهره برداری قرار می‌گیرند اکثراً زیرسازی و آسفالت مناسبی ندارند. همچنین برای احداث یک جاده باید سال‌های سال مردم منتظر بمانند و در این انتظار ناخواسته عده زیادی جان خود را از دست می‌دهند.

جاده‌های هندیجان به ماهشهر، هندیجان به دیلم، هندیجان به بهبهان، هندیجان به امیدیه بسیار خطرناک، فرسوده یا اینکه بین هندیجان تا امیدیه جاده مستقیمی وجود ندارد و مردم مجبوران از بین روستا‌ها تردد کرده تا به امیدیه سفر کنند.

مسئولان وزارت راه و شهرسازی به ویژه اداره کل این وزارتخانه در استان خوزستان می‌توانند با احداث ۷ کیلومتر جاده مناسب راه هندیجان تا بهبهان را کاهش دهند یا با احداث چند کیلومتر دیگر راه مستقیم هندیجان به امیدیه را هموار کنند.

در حال حاضر مسئولان محلی از جمله نماینده مردم هندیجان در مجلس، نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار هندیجان، فرماندار دیلم، فرماندار گناوه و مدیر کل راه آهن جنوب در خوزستان، طی یک توافق و نشستی در سالن اجتماعات فرمانداری هندیجان خواستار توجه وزارت راه و شهرسازی به این مناطق جنوبی شدند تا خط راه آهن بندر امام خمینی (ره) با عبور از هندیجان به عنوان آخرین شهرستان استان خوزستان به دیلم، گناوه و شهرستان بوشهر برسد.

مسئولان دو استان جنوبی کشور یعنی خوزستان و بوشهر بر احداث این خط راه آهن بشدت مصمم هستند تا هر چه سریع‌تر کلیدور ریلی شمال به جنوب کشور نیز با همت مسئولان متصل شود. این در حالی است که جاده‌های ماهشهر به هندیجان و هندیجان به دیلم با مشکلات زیادی روبرو هستند.

اعتبارات احداث جاده‌ها بیشتر از احداث خطوط ریلی است، بنابراین مسئولان برای جابجایی هر چه سریع‌تر مردم، کالا‌ها از شمال کشور به جنوب باید خطوط ریلی مناسب و با کیفیت احداث کنند. همچنین مسئولان وزارت راه و شهرسازی و راه آهن کشور این مورد را باید در نظر داشته باشند که همواره باید طبق استاندار‌های جهانی خطوط ریلی و واگن‌ها را برای مردم این منطقه مستقر کنند و از بکارگیری واگن‌های دسته چندم پرهیز کنند.

در زمان فعلی به سبب وجود مشکلات فراوان سرعت مهم‌ترین موضوعی است که مردم آن را دنبال می‌کنند، یعنی باید در سریع‌ترین زمان و مطمئن‌ترین خطوط ریلی و واگن‌های مسافربری مردم تردد داشته باشند.

مسئولان استان خوزستان به ویژه شهرستان هندیجان از جمله علی گلمرادی نماینده مردم در مجلس، نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی، استاندار خوزستان، فرماندار هندیجان می‌توانند با پیگیری‌های خود خطوط ریلی را از بندر امام خمینی (ره) به هندیجان، امیدیه، بهبهان متصل کرده تا شهر‌های جنوبی خوزستان نیز به راحتی تردد کنند.

 احمدی یکی از شهروندان هندیجانی اظهار داشت: ما به خاطر تردد در این جاده‌های خطرناک خسته شده‌ایم، انتظار داریم دولت به خصوص وزارت راه و شهرسازی پروژه بزرگ خطوط ریلی بندر امام خمینی (ره) – هندیجان به استان بوشهر را هر چه سریع‌تر احداث کند.

کوروش مودت فرماندار هندیجان گفت: احداث خط آهن شمال به جنوب یکی از مهم‌ترین درخواست‌های ما از وزارت راه و شهرسازی است که اگر این مهم انجام شود انقلابی در منطقه اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: دوری مسافت شهر‌های جنوبی از همدیگر مشکلاتی از جمله افزایش هزینه‌های مردم در جابجایی کالاها، خدمات و مسافران است. برای کاهش هزینه و تردد مطمئن و راحت مردم از شهری به شهر دیگر وجود راه آهن بسیار مهم است.

فرماندار هندیجان بیان کرد: در این خصوص جلسه مهمی با حضور نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل راه آهن استان خوزستان، فرماندار دیلم، فرماندار گناوه، مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه محور‌های چگونگی احداث خط راه آهن بندر امام خمینی (ره) به هندیجان و از آنجا به استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه این جلسه بر این مورد مقرر شد که نمایندگان مجلس هندیجان و بوشهر به همراه فرمانداران مناطق با وزیر راه و شهرسازی دیدار کرده و موضوع را حضوری با وی مطرح تا موافقت مقام عالی وزارت اخذ شود.

اتصال ریلی کلیدور شمال به جنوب یکی از بهترین طرح‌های کشور برای رفاه حال مردم، جابجای کالا و خدمات، افزایش گردشگران ایرانی به مناطق جنوبی، توسعه و پیشرفت شهر‌های جنوب را به همراه خواهد داشت؛ بنابراین دولت و نمایندگان مردم در مجلس با جدیت تمام پیگیر این طرح باشند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ی

احداث خط آهن شمال به جنوب یکی از مهم‌ترین درخواست‌های خوزستانی ها

برچسب ها: حمل و نقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.