استانداری خراسان جنوبی گفت نیروی انسانی مهم ترین ظرفیت خراسان جنوبی است که می تواند در رشد استان بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان  با همه محرومیت ها ولی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری است از جمله درحوزه ذخایر و معادن موقعیت خوبی راداردهمچنین وجود سومین مدرسه کشور به نام مدرسه شوکتیه در استان نشاندهنده پیشینه علمی استان می باشد 
 
وی افزود: یکی از مشکلات اساسی استان خام فروشی است و وجود محصولات استرانژی کم است هم چنین در حوزه مرزها و تجارت و بازرگانی با استان های همجوار باید پیگیری های جدی انجام شود تا به اقتصاد استان کمک کند .
 
حجت السلام عبادی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان گفت: مبلغ 3 میلیارد تومان برای پار علم و فناوری استان و 2 میلیارد تومن برای دانشگاه ها از سوی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان ما داده شد و امیدواریم بتوانیم از این اعتبارات  در راستای دانش در این استان یه نحو حسن استفاده کنیم.
 
فلاحتی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: نگرانی هایی با توجه به لایحه بودجه سال 98 داریم زیرا شاید نتوانیم یک سری به یک سری از فعالیت های قبلی توجه کنیم .
 
وی افزود: تنها در قاین 11 شرکت دانش بنیان داریم  که در مقایسه با خراسان شمالی بسیار بیشتر است  اگر چنانچه شرکت ها ما فقط به زرشک و زعفران که حتی برند جهانی هم دارند توجه کنند ارزآوری فرائانی را در استان خواهیم داشت ئ استقبال فراوانی خواهیم داشت 
 
 فلاحتی با بیان اینکه جوانان این استان  نیاز به آموزش دارند  خیلی وقت ها شده دانشش را دارند ولی در تجاری سازی مشکل دارند گفت:ایجاد فضاهای مناسب برای کار ها،در نظر گرفتن بودجه خاص برای خراسان جنوبی ،کمک به تجاری سازی محصوالات استان و ایجاد مقدمات برای شرکت های دانش بنیان استان ازجمله مواردی بود که خواستار هستیم .
 
امیر حسنخانی نماینده فردوس، طبس، سرایان و بشرویه  همچنین در این مراسم گفت: مسئله آب ها ژرف در استان که توسط معاونعلمی و فناوری که مطرح شده است بسیارمهم است زیرا مشکل اصلی در استان آب است اگر آب داشته باشیم بیشتر مشکلات حل می شود .
 
وی افزود: با فعال کردن شرکت های دانش بنیان می توانیم به اشتغال جوانان و اشتغال تحصیل کرده ها کمک کنیم زیرا اگر کار اینها ثمر بدهد در اقتصاد استان بسیار موثر است .
 
امیرحسنخانی گفت: کشاورزی و دامداری باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا بسیاری از روستاییان ما می تواند با آموختن کار در چرخه اقتصادی استان موثرباشند.
 
انتهای پیام / ط آ
 

آب حلال مشکلات خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.