مطهری گفت: همین امروز اگر برای حجاب رفراندوم برگزار کنیم جامعه به حجاب رای می‌دهد.

اگر برای حجاب رفراندوم برگزار کنیم، جامعه به حجاب رای می‌دهدبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با دختران و پسران انقلاب پیرامون موضوع حجاب که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شناختی که از جامعه دارم، اعلام می‌کنم اگر همین امروز برای حجاب رفراندوم برگزار کنیم جامعه به حجاب رای می‌دهد.
 
وی افزود: مشخص است که کسی برای مسائل فکری و ایدئولوژیک نظرسنجی برگزار نمی‌کند اما در صورت انجام چنین کاری بخشی از خانم‌هایی که بی‌حجاب و بدحجاب هستند به حجاب رای می‌دهند؛ زیرا آثار بد این موضوعات را در جامعه می‌دانند.

در جامعه ما حجاب اجباری وجود ندارد

مطهری بیان کرد: در  جامعه ما اجباری در مورد حجاب وجود ندارد، اگر ما شکل خاصی از حجاب را اجبار کنیم مثلا بگوییم همه چادر به سر کنند یا روبنده بزنند این به معنی اجبار است.

وی تصریح کرد: سخت گیری را نمی‌پذیریم و اکنون در مورد حجاب سختگیری نمی‌شود حتی فعالیت گشت ارشاد کمتر شده است، موضوع حجاب جنبه فردی ندارد و رعایت نشدن آن به کل اجتماع ضربه می‌زند؛ اساسا فلسفه حجاب این است که جامعه تحریک نشود.

کامیابی جنسی باید در کانون خانواده باشد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ازدواج در اسلام بر خلاف غرب پایان محدودیت و ممنوعیت است زیرا از نظر اسلام کامیابی جنسی باید در کانون خانواده باشد و دلیل سست بودن پایه خانواده در غرب رعایت نشدن این اصل است.

مطهری با بیان این که ریشه حجاب در اسلام توجه به خانواده است، افزود: از نظر اسلام زن و مرد حقوق متساوی و نه متشابه دارند. شهید مطهری گفت که ثابت می‌کنم حقوق زنان بیشتر از مردان است.

وی بیان کرد: زنان در دوره‌ای یک شی گران بها بودند اما در آن دوران زن شخص نبودند بلکه شی بودند و نقش مستقیم در ساختن جامعه نداشت؛ در دوره دیگر زن تبدیل به شخص شد استعدادهایش شکوفا شد اما کم ارزش شد زیرا حضورش در هر کوی و برزن آزاد بود و دسترسی مرد به او نیز آزاد بود؛ نظر اسلام این است زن هم شخص باشد هم گرانبها باشد و برای این که بی ارزش نشود تدابیری اندیشیده که یکی از آنها پوشش اسلامی است.

مزایای پوشش اسلامی

مطهری گفت: بهداشت روانی جامعه، استحکام خانواده، استواری اجتماع و حفظ ارزش و احترام زن را از مزایای پوشش اسلامی است، یکی دیگر از فلسفه‌های حجاب استحکام پیوند خانوادگی است به این معنا که هر زن و مردی صرفا با همسر خود پیوند داشته باشند، ما در ایران  همین روش را پیاده کنیم تا افراط و تفریط نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: غرب دچار بیماری برهنگی است، غربیان به این سمت متمایل شدند در کشور ما هم آنجا که گرایش به فرهنگ غربی دارند دچار همین آسیب‌ها هستند؛ ریشه اصلی طلاق مسائل فرهنگی  است. ما باید سبک زندگی اسلامی که رکن مهم آن اهمیت دادن به نهاد خانواده است را ترویج کنیم.

این نماینده مجلس افزود: آنچه اجماع بین فقها است این است که حجاب پوشش بدن به استثنای وجه و کفین است.

توضیحات درباره ممنوعیت پوشیدن مانتوی جلو باز

مطهری در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ممنوعیت پوشیدن مانتوی جلو باز گفت: ممکن است این موضوع در بخشنامه یک اداره‌ای آمده باشد این اشکالی ندارد و یک اداره پوشش خاصی را به عنوان قانون خود قرار دهد.

وی گفت: سرکش‌ترین غریزه، غریزه جنسی است به همین خاطر است که می‌گویند به نامحرم خیره نگاه نکنید و در محیط خلوت با هم نباشید.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به وجود مصادیقی از افراط در مورد حجاب گفت: این که ما بچه دبستانی را ملزم به چادر یا پوشیدن رنگ خاص کنیم افراط است ما باید کاری کنیم دختران در محیط جداگانه آزاد باشند حتی محیط جداگانه برای خانم ها درست کنیم مثل همین پارک‌های اختصاصی زنان که کاری خوبی است که می‌تواند در آنجا ورزش و تفریح کند و آفتاب بگیرند وقتی الزام به حجاب می‌کنیم باید این امکانات را هم داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار