وی ادامه داد: در حوزه دندانپزشکی گامهای مهمی در سراسر کشور و پس از پیروزی انقلاب اسلامی برداشته شده است اما تنها 15 درصد از خدمات ارائه شده در حوزه دندانپزشکی دارای تعرفه هستند که این مسئله باید به زودی اصلاح شود.
عسگری بیان کرد: دسترسی به خدمات به معنای این نیست که در هر منطقهای یک بیمارستان احداث شود زیرا در سالهای گذشته ما به این مسئله عادت کردهایم که در هر مکانی باید یک مرکز درمانی و بیمارستان راهاندازی شود.
مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت افزود: بر اساس تعریف و استاداردها باید دسترسی منطقی به بیمارستان و مراکز درمانی داشته باشیم، نظام ارجاع و پزشک خانواده به نوعی دسترسی منطقی به حساب میآید که خوشبختانه طی 2 سال گذشته این سیستم در کشور اجرا میشود.
وی تصریح کرد: اگر نظام ارجاع خوبی داشته باشیم، در صیانت از حقوق مردم موفق عمل کردهایم و من معتقدم که میزان رضایتمندی مردم و بیماران از خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده یکی دیگر از شاخصهای ارزیابی نظام سلامت محسوب میشود.
عسگری یادآوری کرد: رضایتمندی مردم و بیماران با اجرای طرح تحول نظام سلامت ارتقاء پیدا میکند و همه ما موظف به صیانت از حقوق بیماران هستیم.
انتهای پیام/