فرماندار بویراحمد گفت: ۱۲۴ مدرسه و واحد آموزشی در این شهرستان شرایط پذیرش دانش آموز را ندارند، اما به دلیل کمبود فضای فیزیکی، به اجبار از فضای فعلی این مدارس استفاده می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ،  شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد  گفت: شهرستان بویراحمد با ۶۰۰ مدرسه و افزون بر ۲ هزار کلاس درس بیش از ۶۵ هزار دانش آموز را در خود جای داده است.

وی یادآوری کرد: مدارس این شهرستان فاقد فضای فیزیکی، وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب هستند و ۱۲۴ مدرسه نیز به طور کلی شرایط لازم برای پذیرش دانش آموز را ندارد.

کناری با بیان اینکه ۱۱۵ مدرسه در شهرستان بالای ۴۰ سال عمر دارند، گفت: شرایط مدارس در بویراحمد به عنوان بزرگترین شهرستان استان نگران کننده و بحرانی است.

فرماندار بویراحمد گفت: به دلیل مهاجر پذیر بودن شهر یاسوج به عنوان مرکز استان، سالانه جمعیت دانش آموزی شهرستان بویراحمد با رشد ۲۰ درصدی مواجه است که در بسیاری از مواقع این افزایش جمعیت دانش‌آموزی مرکز استان نادیده گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه ادامه این روند آموزش و پرورش را با یک چالش بزرگ رو به رو خواهد کرد گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۳ هزار دانش آموز به شمار دانش آموزان شهرستان بویراحمد اضافه شده در حالی که رشد فضای فیزیکی و امکانات متناسب با این جمعیت نبوده است.

حدود ۴۰ درصد از جمعیت ۷۲۰ هزار نفری استان، در بویراحمد زندگی می‌کنند این در حالی است که سهم این شهرستان از مدرسه به عنوان مهمترین زیر ساخت آموزشی و یکی از دلایل مهاجرت خانواده‌ها به مرکز استان، ۲۵ درصد است.

حدود ۲ هزار و ۹۴۴ آموزشگاه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که که از این تعداد ۶۰۰ مدرسه در شهرستان بویراحمد قرار دارد.
۱۵۲ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در سال تحصیلی جاری در این استان مشغول تحصیل هستند که بیش از ۵۷ درصد این جمعیت در شهرستان بویراحمد هستند.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد همچنین ۶۵ درصد دانش آموزان در مناطق شهری و ۳۵ درصد نیز در مناطق روستایی مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/غ

کمبود فضای آموزشی در بویراحمد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.