مدیر گروه سلامت محیط استان کرمانشاه از عزم جدی معاونت بهداشتی دانشگاه جهت بهینه سازی مدیریت پسماند‌های پزشکی خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امیر کرمی مدیر گروه سلامت محیط استان کرمانشاه گفت : در راستای مدیریت پسماند‌های عفونی بیمارستانی، دانشگاه علوم پزشکی اقدامات زیر را به انجام رسانده است .

وی گفت : اجرای روش‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی درخصوص تفکیک صحیح پسماند‌های بیمارستانی از مبدا تولید.

کرمی افزود : خرید و تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه‌های بی خطر ساز پسماند عفونی و در زمان خرابی دستگاه‌ها روش‌های جایگزین با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست و همکاری و تعامل بیمارستان‌ها در این رابطه اجرا شود .

وی افزود :بی خطر سازی پسماند‌های عفونی و نوک تیز، برنده، دارویی و شیمیایی بیمارستان‌ها مهم است .

کرمی گفت : جمع آوری و بی خطر سازی پسماند‌های مراکز درمانی و مطب‌های خصوصی در سطح استان اولویت است .

وی گفت : استفاده از بخش خصوصی جهت مدیریت پسماند‌های بیمارستانی و مراکز درمانی به طوری که هم اکنون ۵ شرکت در شهر کرمانشاه و ۱۰ شرکت در سایر شهرستان‌های استان در این زمینه درحال فعالیت هستند.

کرمی افزود : درحال حاضر مراحل تعیین محل جدید برای دفع نهایی پسماند‌های بی خطر شده بیمارستانی رو به پایان است و با تعیین محل جدید، عملیات مهندسی با استقاده از اصول کاملا فنی در دفع نهایی پسماند‌های بی خطر شده صورت خواهد گرفت.

وی افزود : این اقدامات همواره با چالش‌هایی همراه بوده و ممکن است در مواردی، تخلفاتی صورت گرفته باشد که دانشگاه علوم پزشکی همواره برای حذف تخلفات تلاش کرده است که در این زمینه برخی دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضایی، سازمان حفاظت محیط زیست و کارگروه مدیریت پسماند استان به ویژه رییس کارگروه در این مهم نقش حمایتی و همکاری خوبی داشته اند.

وی گفت :مدیریت پسماند‌های عفونی فرآیندی سخت و طاقت فرسا بوده و به دلیل نوع پسماند‌ها زمینه تخلف از سوی زباله دزد‌ها و نیز برخی مراکز درمانی و مطب‌ها وجود دارد که عزم مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بر کنترل این تخلفات می‌باشد .

 

 

انتهای پیام/د

بی خطر سازی پسماند‌های عفونی و نوک تیز مهم است

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.