رضوانی گفت: افتتاح سینما آوینه ۲۲۰ صندلی به ظرفیت ۹۴۰ صندلی سینما‌های استان افزود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمدکاظم رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت:اعتبارات ساخت این سینما از محل سفر رهبر معظم انقلاب به قم در سال ۸۹ تامین شده است ضمن اینکه بیش از یک میلیارد ریال برای تجهیز این سینما هزینه شده است.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با اشاره به بهره برداری رسمی از سینما آوینه گفت: افتتاح این سینما ۲۲۰ صندلی به ظرفیت ۹۴۰ صندلی سینما‌های استان افزود.

وی ادامه داد:با بهره برداری از این سینما علاوه بر افزایش تعداد سینما‌های قم به چهار سینما، بخشی از نیاز منطقه امامزاده ابراهیم (ع) به زیرساخت‌های فرهنگی برطرف شد.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به استقبال گسترده مردم از آیین افتتاحیه رسمی این سینما ادامه داد: با اکران عمومی فیلم سرو زیر آب در ژانر دفاع مقدس بهره برداری رسمی از این سینما آغاز شد.

رضوانی گفت: این سینما دارای یک سالن ۲۲۰ صندلی با امکان پخش دیجیتالی است که از امکانات روز برای تجهیز این سالن استفاده شده است.

پیش از این سه سینمای ونوس با ۳۰۰ صندلی، سینمای تربیت با ۵۰۰ صندلی و سینمای آیه با ۱۴۰ صندلی با چهار سالن نمایش فیلم هم اکنون در شهر قم فعال هستند.

مجتمع سینما ونوس قم با دو سالن نمایش به ترتیب ۲۱۳ و ۶۳ صندلی درسال ۱۳۸۸ به عنوان اولین سینمای مجهز به سیستم دالبی دراستان قم فعالیت خود را آغاز نمود. درسینما ونوس علاوه بر بخش فیلم، کلاس‌های آموزشی، غرفه فرهنگی، کافی شاپ، دارای یک سالن VIP نیز است.

سینما آیه به عنوان نخستین سینمای تخصصی طلاب و روحانیان، اردیبهشت ماه ۹۵ در مدرسه اسلامی هنر قم گشایش یافت. هدف از بهره برداری از این سینما، ایجاد بستر برای حضور قشر فرهیخته حوزه، نخبگان حوزوی و عموم متدینانی که به طور عادی شاید در سینما‌ها حضور پیدا نکنند، در سینما بوده است.

سینما تربیت که نام قدیمی آن سینما پیش‌آهنگی است یکی از سینما‌های قدیمی قم و متعلق به آموزش و پرورش است. ۴۶۶ صندلی دارد و مزیت آن نسبت به دو سینمای دیگر واقع شدن در مرکز شهر و دسترسی مناسب است.

انتهای پیام /ح

۲۲۰ صندلی به ظرفیت سینما‌های قم افزوده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار