رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۲ هزار نفر در ۳ هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی استان مشغول به کار هستند.

اشتغال بیش از ۸۲ هزار نفر در واحد‌های صنعتی گیلان/ انعقاد تفاهم نامه همکاری در راستای ایجاد اشتغالبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: حداقل ۴۰ درصد اشتغال استان برعهده بخش صنعت معدن و تجارت استان است و هم اکنون با فعالیت ۳هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی فعال بیش از ۸۲ هزار نفر فقط به صورت مستقیم در صنعت اشتغال دارند.

وی، همچنین با اشاره به فعالیت ۱۰۲ هزار واحد صنفی در استان افزود: در حوزه صنوف و بازار هم اکنون ۲۰۰ هزار نفر مشغول به کارند که البته ۱۱۲ معدن فعال با اشتغال هزارو ۷۸۰ نفر نیز در استان فعالیت دارند که مستعد آموزش‌های تخصصی و کاربردی فارغ از مباحث نظری هستند.

گسترش همکاری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت با دانشگاه علمی کاربردی در راستای اشتغال زایی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از انعقاد تفاهم نامه در راستای گسترش همکاری بین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دانشگاه جامع علمی کاربردی خبرداد و گفت: این تفاهم نامه با محوریت اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز بخش صنعت و بازار کار، برگزاری دوره‌های آموزشی، هدایت و همچنین حمایت از پایان نامه ها، امکان سنجی، مطالعه و برنامه ریزی و اجرای بازدید‌های دانشجویی از مراکز صنعتی و تولیدی به امضاء رسیده است.

فرهاد دلق پوش، به اهمیت و جایگاه اثربخش ارتباط صنعت با دانشگاه تاکید کرد و افزود: صنعت می‌تواند به پشتوانه ارتباط مستمر و معنادار ضمن برخورداری از دانش فنی دانشگاه، به تکنولوژی نوین و روزآمد تجهیز شود.

وی گفت: هم اکنون بین مراکز علمی و کسب و کار و تولید، افتراق است و لازم است به سمتی پیش برویم که پل‌های ارتباط منطقی و علمی بین دانش و تولید ایجاد نماییم تا بتوانیم از مزایای آن به نحو مطلوب استفاده کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از دانشگاه به عنوان یک مزیت و ظرفیت ویژه جهت هم افزایی یاد کرد و افزود: استفاده از ظرفیت کارورزی برای دانشجویان و بازدید تخصصی از مراکز صنعتی و تولیدی می‌تواند به توانایی علمی دانشگاه توأم با تجربه و همچنین اجرای پروژه‌های پژوهشی منجر شود.

فرهاد دلق پوش گفت: هم اکنون در گیلان کارخانجاتی در حوزه‌های مختلف صنعتی نظیر تولید انواع کابل آلومینیومی در حال شکل گیری و راه اندازی هستند که حتی در سطح خاورمیانه کم نظیر هستند.

همچنین عباس صادقی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان گیلان نیز گفت: قطعاً انعقاد تفاهم نامه همکاری نقش موثری برای اعتلای سطح علمی دانشگاه در حوزه خدمت به صنعت و حوزه‌های مختلف کسب و کار می‌گذارد.

وی افزود: همواره در تلاشیم که مراکز علمی کاربردی ما در جوار صنعت ایجاد و بنا شود تا بتوان از ترکیب فضای علمی و صنعتی پیشرفت ویژه‌ای در سطوح علمی و اقتصادی به صورت تواَمان حاصل شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان گیلان، استفاده از شیوه‌های کاربینی و کارآموزی را برای اعتلای دانشجویان بسیاراثر بخش دانست و تصریح کرد: حفظ تعامل و ارتباط گیری مراکز علمی با بدنه صنعت برای ما بسیار مهم است و حتی در کشور‌های اروپایی نیز در آن تأکید شده تا فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها با مبانی و اصول شرایط کسب و کار و تولید عجین شوند.

 

انتهای پیام/م.ع

انعقاد تفاهم نامه همکاری با محوریت  تربیت نیروی انسانی در استان گیلان

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.