مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از جذب ۷۵ درصدی تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به مددجویان کمیته امداد استان خبر داد.

جذب ۷۵ درصدی تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی بابیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۷۵ درصد از اعتبارات بانک‌های عامل در استان به مددجویان تحت حمایت این نهاد اختصاص یافته است، گفت: از این رقم ۳۰ میلیارد تومان در قالب اعتبارات بانکی از محل بند د. تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۷ به توسعه اشتغال مددجویان خراسان شمالی اختصاص یافت که ۲۸ میلیارد تومان آن به بانک‌ها ابلاغ و تاکنون ۲۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان آن جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه وام‌های اشتغال از محل منابع بانکی در چهار زمینه توان‌افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و وام مجدد به مددجویان پرداخت می‌شود ،  افزود: سهم عمده این وام‌ها متعلق به سرفصل خودکفایی و با سقف ۵۰ میلیون تومان است.

الهی راد گفت: امسال ۱۴ میلیارد تومان نیز از منابع داخلی کمیته امداد به امر اشتغال مددجویان تحت حمایت در استان اختصاص داده‌شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲۲۸ طرح اشتغال بااعتبار چهار میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان از این محل ایجادشد.

وی با بیان این که امسال ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت‌شده است ، افزود: این میزان تسهیلات برای اجرای هزار و ۲۷۰ طرح به افراد متقاضی پرداخت‌شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: تسهیلات اشتغال این نهاد برای راه‌اندازی طرح‌ها در حوزه‌های کشاورزی، دام‌پروری، شیلات، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدماتی به مددجویان نیازمند ارائه می‌شود که از مجموع طرح‌های اجرا شده در سال جاری ۳۸ طرح در بخش‌های کارانگیزی ، ۷۴ طرح در توان‌افزایی ، ۱۱۵۷ طرح در خودکفایی و یک طرح در بخش کارفرمایی بوده است.

انتهای پیام / ب 

ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.