به دنبال الگوسازی برای تمدن اسلامی و شهر تمدنی هستیم/مشهد باید از منظر ساخت و ساز نماد تمدن اسلامی باشدمدیر حوزه علمیه خراسان گفت: اگر الگوی تمدنی مبتنی بر اسلام بخواهد ساخته شود، می‌بایست مشهد حتی از منظر ساخت‌و ساز نماد تمدن اسلامی باشد.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، آیت‌الله سید مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان در دیدار شهردار مشهد، فعالیت در شهرداری مشهد الرضا (ع) را یکی از بزرگ‌ترین افتخار‌ها برای خدمت‌رسانی دانست و گفت: بهترین موقعیت برای ارتباط و انجام رسالت حوزوی و بهره بردن از ظرفیت خوبی که وجود دارد، در جوار حضرت رضا (ع) است که می‌تواند الگوی خوبی در عرصه خدمت‌رسانی و همکاری بین حوزه و شهرداری باشد.
 
وی تصریح کرد: به دنبال الگوسازی برای تمدن اسلامی و شهر تمدنی هستیم که زمینه این امر در مشهد فراهم هست.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه به دنبال تمدنی هستیم که مبتنی بر انقلاب و اسلام اصیل است، به ظرفیت‌های موجود اشاره کرد و گفت: تمدن زمانی بروز پیدا می‌کند که در میان آحاد جامعه و نگاه شهروندی نهادینه شود که این امر می‌تواند در مرکز معنوی ایران یعنی شهر مشهد محقق شود.

 آیت‌الله سید مصباح عاملی با اشاره به‌ضرورت هماهنگی لازم میان حوزه و شهرداری کرد: حوزه علمیه می‌تواند ظرفیت‌ها، زمینه‌ها و مسؤولیت‌هایی را که در سطح شهر مشهد وجود دارد به‌عنوان عرصه جغرافیایی خود قلمداد کند و به فعالیت بپردازد.

وی تصریح کرد: اگر الگوی تمدنی مبتنی بر اسلام بخواهد ساخته شود، می‌بایست مشهد حتی از منظر ساخت‌ و ساز نماد تمدن اسلامی باشد و از سوی دیگر حوزه و برخی نهاد‌ها می‌توانند در این راستا به‌طور مستقیم و خاص نقش داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان بر استمرار تعامل و هماهنگی میان این نهاد و شهرداری تأکید کرد که تاکنون هماهنگی‌ها و تعامل‌های زیادی نیز صورت گرفته است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

به ظرفیت های موجود در مشهد باید توجه کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.