مدیرکل ارتباطات و فنآوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: با افتخار می‌گوییم سیستم حمل‌ونقل شهری در شهر مشهد هوشمند است.

سیستم حمل‌ونقل شهری در شهر مشهد هوشمند استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمدرضا خلیلی؛ مدیرکل ارتباطات و فناوری ارتباطات خراسان رضوی با بیان این که حداقل هفتاد درصد آنچه در بخش هوشمندسازی در شهر مشهد در نظر داریم تا به حال محقق شده است، افزود: تاکسی‌های اینترنتی در مشهد فعال هستند و حتی بعضی از آن‌ها در این شهر تولید شده اند، ضمن این که یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی نیز محصول این استان است.

وی گفت: باید همه دست‌اندرکاران در بخش فرهنگ‌سازی، استفاده از اَپ‌ها را ترویج کنند که خوشبختانه شهرداری در این بخش فعال بوده و نتایج آن برای شهروندان و زائران مثمر ثمر واقع شده است.

خلیلی درباره چالش‌های موجود در تحقق شهر هوشمند تصریح کرد: قوانین و مقررات مناسب یکی از ملزومات تحقق شهر هوشمند است و در این راستا باید از سیستم سنتی به سیستم فنآوری اطلاعات و آی. سی. تی حرکت کنیم.

وی افزود: بعضی از شرکت‌هایی که در قالب آپ، خدمات‌رسانی عمومی می‌کنند با مشکلات حقوقی و حتی پلمپ شدن مواجه می‌شوند که این مسئله نیازمند تبیین و اجرای ساز و کاری به‌روز در مواجهه با خدمات فن‌آوری نوین است.

خلیلی با بیان این که بستر مناسبی در بخش آی. سی. تی موجود است، گفت: باید تمامی کسانی که گوشی هوشمند در اختیار دارند بتوانند از ظرفیت هوشمند شهر مشهد استفاده کنند.

وی مهم‌ترین دغدغه امروزه مردم را بحث اشتغال جوانان عنوان کرد و افزود: شکوفایی و گسترش صنعت دیجیتال، اشتغال‌زایی بالایی را به همراه خواهد داشت؛ به‌عنوان‌مثال یکی از تاکسی‌های اینترنتی که در مشهد بنیان‌گذاری شده، باعث اشتغال اولیه و یا ثانویه برای ۳۰ هزار نفر شده که این مهم خود، گویای سطح بالای توان این سیستم برای اشتغال‌زایی است.
 
انتهای پیام// ه.ز

تحقق 70 درصد اهداف در بخش هوشمندسازی شهر مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار