توسعه صنعت حمل و نقل؛ شاه کلید رونق اقتصاد ملی/ ۲۰ درصد ترانزیت کشور از خراسان رضوی انجام شده استسرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل تحریم‌های ظالمانه دشمنان در حوزه حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران، نقش این صنعت در اقتصاد است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، قربان میرزایی سرپرست استانداری خراسان رضوی در مراسم تجلیل از شرکت‌های نمونه و پیشکسوتان حوزه حمل و نقل بین‌المللی استان با بیان اینکه شاه کلید رونق اقتصاد ملی، توسعه صنعت حمل و نقل بوده و یکی از مهم‌ترین دلایل تحریم‌های ظالمانه دشمنان در حوزه حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران، نقش این صنعت در اقتصاد است، و گفت: باید در چنین شرایطی با استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های داخلی، بتوان تحریم‌ها را کم یا بی‌اثر کرد که این مهم با هم‌افزایی محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: این استان با دارا بودن بیش از یک هزار کیلومتر مرز مشترک با کشور‌های همسایه، مزیت ترانزیت و قرار گرفتن در کریدور‌های شمال به‌جنوب و شرق به‌غرب، وجود چندین بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی، سهم بسزایی در تبادل کالا در منطقه دارد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی با اشاره به‌صدور ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالا در سال گذشته از خراسان رضوی به‌کشور‌های هدف صادراتی، گفت: ۲۰ درصد ترانزیت کشور از این استان انجام شده و در این حوزه رتبه نخست را داریم.

میرزایی افزود: در هشت ماهه سال جاری نیز با کسب عنوان برتر کشور، موفق به‌صدور یک میلیون تن کالا از خراسان رضوی شده‌ایم.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

صنعت حمل و نقل بسیار حائز اهمیت است

برچسب ها: صادرات ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار