سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۰ درصد ترانزیت کشور از خراسان رضوی انجام شده است و در این حوزه ، استان رتبه نخست را دارد.

۲۰ درصد ترانزیت کشور از خراسان رضوی انجام شده است/ یکی از مهمترین دلایل تحریم‌های  دشمنان در حوزه حمل و نقل ، نقش این صنعت در اقتصاد است.به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، قربان میرزایی سرپرست استانداری خراسان رضوی در مراسم تجلیل از شرکت‌های نمونه و پیشکسوتان حوزه حمل و نقل بین المللی در استان گفت: خراسان رضوی با دارا بودن بیش از یک هزار کیلومتر مرز مشترک با کشور‌های همسایه، مزیت ترانزیت و قرار گرفتن در کریدور‌های شمال به جنوب و شرق به غرب، وجود چندین بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی، سهم بسزایی در تبادل کالا در منطقه دارد.
 
وی با اشاره به صدور دو میلیون و یکصد هزار تن کالا طی سال گذشته از استان به کشور‌های هدف صادراتی افزود: در هشت ماهه سال جاری نیز با کسب عنوان برتر کشور، موفق به صدور یک میلیون تن کالا از خراسان رضوی شده ایم.

میرزایی با اشاره به اقدامات دولت در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل کشور تصریح کرد: عملیاتی شدن برنامه ششم توسعه استان در این حوزه و دستیابی به اهداف سند چشم انداز در افق ۱۴۰۴ باید با همکاری تمامی فعالان این صنعت و حمایت‌های دولت محقق شود.

سرپرست استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: روان سازی ترانزیت، تامین زیر ساخت‌ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، رقابت پذیری و کاهش قیمت‌ها از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه شاه کلید رونق اقتصاد ملی، توسعه صنعت حمل و نقل است، گفت: یکی از مهمترین دلایل تحریم‌های ظالمانه دشمنان در حوزه حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران، نقش این صنعت در اقتصاد است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

توسعه صنعت حمل و نقل ،شاه کلید رونق اقتصاد ملی است

 
 
 
برچسب ها: استانداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.