عرضه مرغ با قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان از فردا دوشنبه ۱۷ دی در مازندران آغاز می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عزیراله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: مراکز عرضه گوشت مرغ گرم با قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان با هماهنگی فرمانداران، ادارات جهاد کشاورزی و صمت به پشتیبانی امور دام از فردا گوشت مرغ با نرخ مصوب را در شهرستان‌ها توزیع می‌کنند.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده همه مراکز توزیع کننده گوشت مرغ با نرخ مصوب با نصب بنر در سطح شهر‌ها به اطلاع مردم خواهند رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواستار نظارت محسوس و غیرمحسوس نها‌های متولی در توزیع اقلام برای ایجاد تعادل در بازار شد و گفت: تولیدکنندگان، واردکنندگان و تشکل‌های صنفی مرغداری و کشاورزی کمک کنند تا در این وضعیت اقتصادی سختی و فشار مضاعف بر مردم وارد نشود.

عزیراله شهیدی‌فر جدیت بیشتر نهاد‌های تعزیراتی و نظارتی استان را در بحث مقابله با گران فروشی خواستار شد و گفت: تولید کنندگان نیز باید شرائطی بوجود بیاوردند که قیمت ها مورد تایید مردم و ستاد تنظیم بازار باشد.

وی پیشنهاد داد تولیدکنندگان مرغ برای رسیدن آرامش به بازار ۲۰ درصد گوشت مرغ تولیدی خود را به ستاد تنظیم اختصاص دهند.

ابراهیمی مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: این اداره برای کنترل قیمت‌ها، هفت هزار تن مرغ مازاد را خریداری و ذخیره‌سازی کرد.

وی افزایش هزینه‌های حمل و نقل و قیمت نهاده‌های دامی را از جمله عوامل افزایش قیمت مرغ اعلام کرد و افزود: ۷۵ هزار تن نهاده طیور با قیمت دولتی در استان توزیع شد تا قیمت مرغ کاهش پیدا کند، اما قیمت‌ها کاهش پیدا نکرد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی مازندران افزود: در حالیکه میزان جوجه ریزی ماه‌های اخیر در استان افزایش داشت قیمت مرغ نیز امسال در سه مرحله افزایش یافت که منطقی به نظر نمی‌رسد و دستگاه‌های مربوطه این تناقض در بازار را بررسی و کنترل کنند.

انتهای پیام/ک

 

 

 


عرضه مرغ با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.