رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سردشت گفت:بیش از ۴۰۷ هزار نوبت سر دام در سردشت ایمن سازی شد.

دکتر ابراهیم محمدپور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سردشت درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت :در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۴۰۷ هزار و ۶۸۴ نوبت سر دام سبک وسنگین برعلیه انواع بیماری‌های دامی مایه کوبی و ایمن سازی شده اند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون به موقع ضامن سلامتی دام‌ها و حافظ سرمایه دامداران است گفت: این حجم از عملیات در بازه زمانی ۹ ماهه سال ۹۷ با استفاده از کلیه امکانات و نیرو‌های دولتی و خصوصی شهرستان در ۲۰۰ واحد اپیدمیولوژیک تحت پوشش انجام شده است.

وی افزود: از مجموع دام‌های مایه کوبی شده، ۳۷۱ هزار و ۱۸۲ راس دام سبک و ۳۶ هزار و ۵۰۲ راس دام سنگین را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: هشت میلیون و ۶۱۳ هزار و ۷۰۰ نوبت قطعه طیور نیز علیه بیماری‌های مختلف طیور در ۹ ماهه سال ۹۷ واکسینه و ایمن سازی شده اند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در حوزه دامپزشکی در دو عرصه اقتصادی و بهداشتی نقش ارزنده‌ای در ارتقائ سطح سلامت و بهداشت جامعه و همچنین نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی دارد. گفت: به لحاظ مرزی بودن و جمعت بالا‌ی دامی، این حجم از عملیات و اکسیناسیون دام دارای اهمیت خاصی در جلوگیری از ورود بیماری‌ها به داخل کشور است.

شهرستان مرزی سردشت بیش از ۱۲۰ هزار راس انواع دام‌های سبک و سنگین وجود دارد که از این تعداد بیش از ۱۰۰ هزار راس را دام‌های سبک و مابقی را دام‌های سنگین تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ن

مایه کوبی دام علیه بیماری دامی در سردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.