مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از اجرای طرح هادی در بیش از ۶۰۰ روستای استان از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن تاکنون خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به فرمان تاریخی امام راحل، اظهار کرد: این نهاد انقلابی با هدف خدمت به اقشار محروم جامعه به‌ویژه روستائیان تأسیس گردید.

وی خاطرنشان کرد: امروزه اقدامات بنیاد مسکن چه در زمان جنگ تحمیلی و بازسازی نقاط آسیب‌دیده از حملات رژیم بعث عراق و همچنین بعد از پایان جنگ در بازسازی شهر‌ها و روستا‌های تخریب شده از جنگ بر کسی پوشیده نیست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از این نهاد به‌عنوان دستگاهی تخصصی در خصوص عمران و آبادی روستا‌ها یاد و بیان کرد: امروز و با تلاش‌های بسیار شاهد دگرگونی چهره روستا‌ها نسبت به قبل از انقلاب هستیم.

رضایی ادامه داد: بیشتر روستا‌ها خانه‌های خشتی و گِلی جای خود را به منازل مقاوم در برابر زلزله و دیگر بلا‌های طبیعی داده، به‌طوری‌که تاکنون بیش از ۱۰۲ هزار از واحد‌های مسکونی روستا‌های استان نوسازی شده است.

وی با اشاره به تهیه طرح هادی برای تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان تصریح کرد: امروز و پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات عمرانی و توسعه روستا‌ها هدفمند شده و از تعرض به اراضی حاصلخیز کشاورزی جلوگیری به عمل آمده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرای طرح هادی در روستا‌های استان را از دیگر اقدامات ارزشمند این نهاد برشمرد و گفت: طی این فرایند نخست پس از انجام بازگشایی و تعریض معابر، هدایت آب‌های سطحی با احداث مقاطع هیدرولیکی انجام و سپس نسبت به پیاده‌روسازی، زیرسازی و آسفالت معابر درون روستایی اقدام شد.

رضایی از اجرای طرح هادی در بیش از ۶۰۰ روستای استان از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن تاکنون خبر و ادامه داد: طی سال گذشته ۱۵۰ کیلومتر از معابر روستا‌ها آسفالت و یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع پیاده‌روسازی و ۴ هزار متر کانال سنگی در سطح روستا‌ها اجرا گردید.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال حاضر به‌عنوان اصلی‌ترین دستگاه در بازسازی مناطق صدمه دیده از حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله شناخته می‌شود.

رضایی به بازسازی ۴ هزار واحد از ساختمان‌های صدمه دیده از زلزله سال ۸۵ در استان اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد از واحد‌های مسکن روستایی لرستان تاکنون مقاوم سازی شده‌اند و این در حالی بوده که میانگین کشوری ۴۲ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان داشت: این نهال انقلابی در آستانه چهل سالگی خود به درختی تنومند تبدیل گردیده که در سایه توجهات رهبر معظّم انقلاب و تلاش شبانه‌روزی خادمان مردم در دولت رفع محرومیت را نشانه گرفته است.

انتهای پیام/م

مقاوم‌سازی بیش از ۶۰ درصد مسکن‌ها

برچسب ها: بنیاد مسکن ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار