پایگاه اینترنتی یوراسیا ریویو نوشت نیرو‌های مسلح آلمان به احتمال زیادی تا سال ۲۰۳۱ تجهیزات کافی ندارند و برای جنگ آماده نخواهند بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی یوراسیا ریویو در مطلبی نوشت نیرو‌های مسلح آلمان به احتمال زیادی تا یک دهه آینده یا بیشتر تجهیزات لازم و کافی نخواهند داشت و برای ماموریت‌های رزمی و جنگ آماده نخواهند بود. رئیس ستاد مشترک ارتش آلمان این موضوع را تصدیق کرده است. واحد‌های مختلف این ارتش مشکلات زیادی دارند. حتی خودرو‌های آن‌ها از قابلیت رزمی برخوردار نیستند.

ژنرال ابرهارد زورن، ناظر ارتش آلمان، گفت: دست‌کم نه لشکر از نیرو‌های مسلح آلمان که به بوندس ور معروف هستند از کمبود تجهیزات نظامی رنج می‌برند. او افزود که انتظار دارد که این واحد‌ها به طور کامل و در سیزده سال آینده و تا سال 2031 تجهیز شوند. نبود قطعات یدکی برای تجهیزات ارتش همچنان یکی از نگرانی‌های عمده است.

او گفت: «بخش منفی قضیه این است که ما تجهیزات لازم را برای واحد‌های خود در اختیار نداریم. من انتظار ندارم که نیرو‌های مسلح آلمان پیشرفت محسوسی در بخش تجهیزات و پرسنل تا اواسط سال 2019 داشته باشند.»

با این وجود رئیس ستاد مشترک ارتش آلمان اطمینان دارد که آلمان از این قابلیت برخوردار است که موقعیت خود را در ناتو در طول این سال‌ها با بازتوزیع تجهیزات کنونی در بین واحدهایش به عنوان یکی از ارتش‌های پیشرو حفظ کند.

ارتش آلمان به طور مداوم با مشکلات زیادی در بخش تجهیزات خود روبرو بوده است. اخیرا بر اساس گزارش‌ها هواپیما‌های آن قادر به پرواز نیستند؛ تانک‌های آن دچار مشکل هستند و شناور‌های آن برای ماموریت‌های دریایی مناسب نیستند. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ گزارش شد که شمار زیادی از تجهیزات داده شده به نیرو‌های این ارتش در سال ۲۰۱۷ برای ماموریت‌های آن‌ها مناسب نبوده‌اند.

به نوشته یوراسیا ریویو، یک ماه پیشتر رسانه‌های آلمان اعلام کردند که از هر سه تانک در ارتش آلمان یکی برای ماموریت‌های رزمی آماده نیست. در پاییز سال 2017 ارتش آلمان بدون ناوگان زیردریایی شد زیرا تمامی ناوگان زیردریایی آن در دست تعمیر بودند و یا اینکه نیاز به تعمیرات اساسی داشتند.

با این وجود مشکلات ارتش آلمان تنها به نقص در تجهیزات مربوط نمی‌شود. کمبود پرسنل در ارتش آلمان بسیار جدی شده است به طوری که رئیس ستاد مشترک ارتش آلمان اخیر پیشنهاد داد که این ارتش نیرو‌هایی را از دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا جذب کند تا شکاف‌های موجود در رسته‌های مختلف این ارتش را پر کنند. پیشتر ارتش تلاش کرده بود که این مشکل را با جذب نوجوانان به ارتش حل کند. اگر چه آن‌ها در این رابطه تا اندازه‌ای موفق بودند، اما جذب افراد آنقدر کافی نبود که نیاز‌های ارتش آلمان را رفع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۱۴ ۱۶ دی ۱۳۹۷
خوشم میاد اونوقت می گن رتبش تو جهان در قدرت ارتش 5 امه ;___;
آخرین اخبار