مقامات آلمانی ورود مواد شیمیایی کشتی توفان‌زده در دریای شمالی را تاکید و آن را خطری جدی برای طبیعت و انسان‌ها توصیف کردند.

نشت مواد شیمیایی خطرناک کشتی آلمانی طوفان زده به دریای شمالبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روسیا الیوم، مقامات آلمانی سقوط کانتیتر‌های کشتی توفان زده شرکت «Zoe» که حاوی مواد شیمیایی بودند را در آب‌های دریای شمالی تاکید کردند.

مدیریت بحران آلمان اعلام کرد: کانتینر‌هایی که در این کشتی باربری بودند حاوی ۷.۷ تن ماده پراکسید بنزوئیل و ۱.۵ تن باتری‌های لیتیوم یونی بودند.

اداره مدیریت بحران آلمان در خصوص نزدیک شدن به این کشتی تا فاصله بیش از ۵۰ متری هشدار داد.

این اداره گفت: یکی از این کانتینر‌ها حامل ۲۸۰ مخرن حاوی پراکسید بنزوئیل بود که عموما به عنوان ماده استریل در صنایع دارویی از آن استفاه می‌شود و کانتینر دیگر حامل ۴۵۷ صندوق از باتری‌های لیتیوم یونی بوده است.

مدیریت بحران آلمان افزود: در صورتی که این ماده‌ها در آب حل شوند زندگی موجودات دریایی با خطر جدی مواجهه می‌شود و اگر این مواد به سواحل برسند نیز خطراتی بسیاری برای محیط زیست و انسان‌ها به دنبال خواهند داشت.

 روز دوم ژانویه  توفان دریای موجب سقوط کانتینرهای این کشتی باربری که از بلژیک به سوی آلمان در حرکت بود، شد و امواج دریا برخی از آن‌ها به ساحل هلند برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار