کمیته امداد استان کرمانشاه به عنوان یکی از نخستین نهاد‌های انقلابی در زمینه ارائه خدمات به نیازمندان و افراد تحت حمایت کارنامه قابل قبولی را از خود به نمایش گذارده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسین خدرویسی مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه، در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گزارشی از عملکرد این نهاد در زمینه ارائه خدمت به نیازمندان ارائه کرد.

وی گفت : ۹۱ هزار خانوار مددجو تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه قرار دارد این در حالی است که سالیانه شماری از خانوار‌های مددجو با توانمندسازی از چرخه حمایت خارج شده اند.

به گفته خدرویسی همچنین ۱۲ هزار دانش آموز و دو هزار و ۱۰۰ نفر دانشجو نیز از خدمات فرهنگی و آموزشی این نهاد بهره‌مند هستند که چرخه حمایتی این جمعیت نیز هرساله متغیر بوده است.

وی افزود: همچنین ۶۰ هزار خدمت عمرانی در زمینه خرید، احداث، تعمیر و تکمیل مسکن به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه شده است.

خدرویسی همچنین به پرداخت ۳۱ هزار تسهیلات اشتغال از محل منابع امدادی و ۴۷ هزار تسهیلات از محل منابع بانکی خبر داد.

وی افزود: بیش از ۵۷ هزار نفر مددجوی شهری و ۳۹۱ بیمار حاد و مزمن نیز تحت پوشش بیمه و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده توسط این نهاد قرار گرفتند.

خدرویسی شمار پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد کمیته امداد استان کرمانشاه را ۲۶۲ مرکز عنوان کرد.

وی از وجود پنج هزار و ۳۰۰ یتیم تحت حمایت خبر داد و افزود: این تعداد ایتام تحت حمایت ۲۷ هزار حامی قرار دارند.

خدرویسی همچنین شمار افراد بهره‌مند شده از وام‌های قرض الحسنه را ۱۶۰ هزار نفر اعلام و بیان کرد: ۶۶ هزار نوعروس تحت حمایت از کمک هزینه ازدواج و جهیزیه بهره‌مند شدند.

به گفته خدرویسی ۲۱۴ هزار صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک با هدف کمک به نیازمندان در سطح معابر و منازل استان کرمانشاه تعبیه شده است .

 

 

انتهای پیام/د

ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در زمینه ارائه خدمت به نیازمندان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.