رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) قصرشیرین از ساخت ۶۷ واحد مسکونی برای مددجویان زلزله زده زیرپوشش این شهرستان که پارسال در زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان منازلشان تخریب شده بود، از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهمن کرداری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) قصرشیرین گفت : در جریان زلزله پارسال غرب کرمانشاه در مجموع ۱۲۷ واحد مسکونی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) در قصرشیرین آسیب دید که ۶۷ واحد آن تکمیل و ساخت ۶۰ واحد مسکونی دیگر از این تعداد تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

وی گفت : در مجموع برای ساخت منازل مددجویان کمیته امداد تاکنون ۷۴۸ میلیون تومان هزینه شده است و علاوه بر آن به منظور حمایت از این افراد با همکاری ناحیه مقاومت سپاه لوازم زندگی نیز تحویل این خانوار‌ها شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی قصرشیرین گفت: در راستای اشتغال مددجویان کمیته امداد این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیارد و ۱۱۶ میلیون تومان تسهیلات اشتغال در قالب ۲۶۹ فقره پرداخت شده تا مددجویان بتوانند به خود کفایی برسند.

کرداری افزود: پرداخت ۱۱۴ فقره تسهیلات کارگشایی به مبلغ ۳۴۹ میلیون تومان و بیش از ۲۳ میلیون تومان اجاره مسکن و ۵۱ فقره جهیزیه به مبلغ ۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به میزان ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای ۲۴۹ دانش آموز و بیش از ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کمک شهریه دانشجویی به ۴۳ دانشجوی زیرپوشش از دیگر اقدام‌های کمیته امداد قصرشیرین بوده است.

این مسئول ادامه داد: در بخش درمانی کمیته امداد نیز از ابتدای امسال تاکنون ۷۱۳ مورد هزینه درمانی به مبلغ بیش از ۱۶۰ میلیون تومان و در بخش فرهنگی بیش از ۲۰ میلیون تومان برای مددجویان ایین شهرستان هزینه کرده است.

کرداری گفت: در راستای حمایت روانی از مددجویان برای پیشگیری از استرس و آسیب‌های اجتماعی با توجه به وقوع زلزله این نهاد حمایتی به ۷۰۰ تن از مددجویان با حضور پزشکان روان شناس مشاوره‌های درمانی فردی و گروهی ارائه داده است.

 

 

انتهای پیام/د

۱۲۷ واحد مسکونی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) در قصرشیرین آسیب دید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.