معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: دستگاه‌های متولی نظارت بیشتری بر فرایند احداث ساختمان‌های مسکونی داشته باشند تا جلوی ساخت واحد‌های بی کیفیت در استان گرفته شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه شورای فنی گفت: ناظران ساختمانی، نظارت عالیه نظام مهندسی، ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی، شورای فنی و تیم شورای فنی لایه‌های نظارتی بر کیفیت ساخت و ساز‌های واحد‌های مسکونی در استان قزوین هستند که باید با جدیت بیشتری برای ایفای وظیفه نظارتی خود تلاش کنند.

فرخزاد افزود: علیرغم تمامی نظارت‌های صورت گرفته خروجی مناسب و مورد نظر را در  زمینه کیفیت ساخت و ساز‌های مسکونی شاهد نیستیم و البته نمی‌توان یک گروه یا یک دستگاه را در این زمینه مقصر دانست.

وی اضافه کرد: میزان تخلفات ساختمان‌های مسکونی قزوین نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، ولی نباید از حداقل تخلفات نیز در این حوزه راضی بود.

فرخزاد با اشاره به عوامل بروز تخلفات ساختمانی در استان، افزود: برخی از تخلفات به سیاست گذاری‌ها و ضوابط گذشته و بخشی نیز به مراجع تصمیم گیر در این زمینه بر می‌گردد که باید با بازنگری مقررات و جدیت بیشتر مراجع تصمیم گیری برای جلوگیری از تخلفات اقدام کرد.

معاون استاندار با بیان اینکه تقریبا تمامی ساختمان‌های در حال احداث استان دارای تخلف هستند، ادامه داد: باید عوامل دخیل در ساخت و ساز‌ها نقش کلیدی خود را در این زمینه پررنگ‌تر ایفا کنند تا جلوی تخلفات ساختمانی گرفته شده و ساختمان‌های با کیفیت‌تر در استان احداث شود.

فرخزاد اضافه کرد:می توان با اصلاح مقررات جلوی بروز تخلف و احداث ساختمان‌های بی کیفیت را گرفت آنچنانکه با مصوبه کارگروه تخصصی استان موضوع رعایت درز انقطاع در ساختمان‌های استان قزوین اجرایی شد.

وی گفت: هم اکنون حدود ۵۵ درصد ساخت و ساز مسکونی استان در شهر قزوین و مابقی در سایر شهر‌ها و روستا‌های استان صورت می‌گیرد که قطعا از نظر کیفیت ساخت در سطح پایین تری قرار دارند.

فرخزاد افزود: باید وضعیت ساخت و ساز روستایی استان نیز ساماندهی و جلوی تخلفات ساختمانی و احداث ساختمان‌های بی کیفیت در روستا‌ها و بخش‌های استان نیز گرفته شود.

این مسئول با بیان اینکه اطلاعات درست باعث تصمیم گیری صحیح می‌شود، افزود: اگر آمار ساخت و ساز در حوزه مسکن به صورت تخصصی‌تر مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد قطعا در جمع بندی و تصمیم گیری نیز با قطعیت بیشتری اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

جلسه شورای فنی در استان قزوین

برچسب ها: مسکن ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار