رئیس کمیته داوران تکواندو گفت: ما حدود ۲۰۰ داور بین المللی داریم که تنها ۶۰ درصد از آن‌ها در امر قضاوت فعال هستند.

مهدوی: قضاوت در رقابت‌های انتخابی را به داوران با کیفیت سپردیمحافظ مهدوی رئیس کمیته داوران تکواندو کشورمان در گفتگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: مرحله اول مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو به صورت رقابت‌های آزاد کشوری برگزار شد و برای مسئولان فدراسیون و ما مهم بود که داوری رقابت‌ها با کیفیت بالایی انجام شود چرا که داوران در انتخاب تکواندوکاران برتر نقش دارند در نتیجه باید بهترین ها این رقابت‌ها را قضاوت کنند تا هوگوپوشان شایسته راهی تیم ملی شوند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ داور بین المللی تکواندو داریم که از این تعداد حدود ۶۰ درصد آن‌ها فعال هستند و به طور حتم در رقابت‌های قهرمانی جهان منچستر ایران در بحث داوری نماینده خواهد داشت. شهرام اربابی یکی از داوران فعال کشورمان هم با دعوت از سوی فدراسیون جهانی برای قضاوت در رقابت‌های قهرمانی جهان پاراتکواندو در نیمه بهمن ماه به کشور ترکیه سفر می‌کند.

مهدوی در مورد داوران حاضر در تورنمنت کیش عنوان کرد: در مورد رقابت های بین المللی جام ریاست آسیا داوران از سوی اتحادیه تکواندو این قاره انتخاب می شوند اما در مورد رقابت های جام فجر و جام باشگاه ها داوران ایرانی را کمیته داوران فدراسیون انتخاب می کند. حدود ۲۵ داور در این دوره از رقابت های کیش به امر قضاوت می پردازند.

او درباره داوران حاضر در رقابت های انتخابی تیم ملی عنوان کرد: رسالت ما حکم می‌کند که در تمام ابعاد قضاوت در رقابت‌های انتخابی حساسیت داشته باشیم و به دلیل اهمیت همین موضوع، داورانی را برای امر قضاوت انتخاب کردیم که از نظر کیفیت در رده بالایی قرار دارند تا آن‌ها قضاوتی با عدالت، سلامت و مبتنی بر قوانین روز جهانی را روی شیاپ چانگ و در بین نفرات مدعی اجرا کنند.

مهدوی در ادامه تصریح کرد: در این رقابت‌ها از داوران جدید هم استفاده کردیم تا در کنار داوران با تجربه اطلاعات خود را به روز‌ تر کنند تا پشتوانه سازی خوبی برای داوری تکواندو انجام شود و پایه کمیته دوران برای مسابقات آینده تقویت شود. در این رقابت‌ها شاهد حضور ۷۰ درصد داوران با تجربه و ۳۰ درصد داوران جدید بودیم.

رئیس کمیته داروان در پایان بیان کرد: درباره برگزاری سمینارها داوری در بخش های کیورگی، پومسه و پاراتکواندو با فدراسیون جهانی صحبت کردیم و منتظر هستیم تا فدراسیون جهانی زمان و نحوه برگزاری آن را به ما اطلاع دهد تا بتوانیم برای ارتقا داوران این سمینارها را برگزار کنیم.


بیشتر بخوانید:

حضور سرمربی سابق تکواندو در رقابت‌های انتخابی تیم ملی

مقانلو: تیم ملی تکواندو برای کسب سهمیه المپیک باید روی رقابت‌های قاره‌ای تمرکز کند

قنبری: رکورد خوبی در مسابقات آزاد کشوری تکواندو ثبت شد

عبداللهی: قهرمانی جهان منچستر یکی از سنگین‌ترین مسابقات سال ۲۰۱۹ است


انتهای پیام/

اظهارات مهدوی درباره مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو مردان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.