سرپرست مسابقات آزاد تکواندو مردان گفت: در این رقابت‌ها هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ فنی رکورد خوبی ثبت شد و حدود ۸۰۰ ورزشکار برای رسیدن به تیم ملی با یکدیگر به مبارزه پرداختند.

قنبری: رکورد خوبی در مسابقات آزاد کشوری تکواندو به لحاظ تعداد ورزشکار ثبت شدعلی اشرف قنبری سرپرست مسابقات آزاد تکواندو مردان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: مسابقات انتخابی تیم ملی به صورت آزاد برگزار می‌شود و برخلاف رقابت‌های قهرمانی کشور که از هر هیئت استان تنها یک نفر در هر وزن می‌تواند شرکت کند در این مسابقات استان‌ها در اعزام نفرات خود با محدودیت مواجه نیستند. این رقابت‌ها از روز چهارشنبه آغاز شد و تا روز شنبه ۱۵ دی ماه ادامه دارد. تمام مدعیان قهرمانی که سابقه عضویت در تیم ملی را داشتند در این رقابت‌ها حضور پیدا کردند و در این روز‌ها شاهد رقابت‌های جذابی از سوی تکواندوکاران بودیم.

او ادامه داد: در این مسابقات هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ فنی رکورد خوبی ثبت شد و حدود ۸۰۰ ورزشکار برای رسیدن به تیم ملی با یکدیگر به مبارزه پرداختند. تکواندوکاران برای رسیدن به اردوی تیم ملی در این رقابت‌ها شانس برابری داشتند.

قنبری درباره برگزاری مراسم وزن کشی گفت: مراسم وزن کشی یک روز قبل از هر مسابقه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ برگزار می‌شود. طبق قانون جهانی باید ۲۰ درصد از ورزشکاران حاضر در مسابقات مجدد وزن کشی انجام دهند که این نفرات از طریق قرعه کشی مشخص می‌شوند و ورزشکارانی که سر وزن نبودند از لیست مسابقات حذف می‌شوند.

قنبری درباره گرفتن تست دوپینگ در حاشیه این رقابت‌ها عنوان کرد: مسئولان تست دوپینگ نفراتی را انتخاب می‌کنند و از آن‌ها تست گرفته می‌شود و این قسمت بر عهده مسئولان دوپینگ است و هر فردی که را تعیین کنند باید این تست را انجام دهد. تکواندوکار انتخابی می‌تواند در جمع نفرات برتر باشد یا حتی در همان مبارزات ابتدایی حذف شده باشد.

سرپرست مسابقات آزاد تکواندو مردان درباره دریافت هزینه از تکواندوکاران برای حضور در این رقابت بیان کرد: نزدیک ۳ سال است که مبلغ ۵۰ هزار تومان به عنوان هزینه ثبت نام برای مسابقات آزاد دریافت می‌شود و ما با کمترین هزینه دریافتی این رقابت‌ها را برگزار می‌کنیم. در مسابقات قهرمانی کشوری دریافت هزینه ممنوع است، اما در رقابت‌های آزاد مشکلی ندارد.


بیشتر بخوانید:

رجبی: در انتخابی تیم ملی تکواندو در وزن هشتم شرکت می‌کنم

بسحاق: نگرانی بابت کسب سهمیه المپیک نداریم/ در مسابقات جهانی خیلی چیز‌ها مشخص خواهد شد

هادی پور: هدفم کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های جهانی تکواندو است/ تصمیمی درباره تغییر وزنم ندارم

حسینی: با طلای منچستر نتیجه مسابقات تکواندو جهانی کره را جبران می‌کنم


انتهای پیام/

اظهارات قنبری درباره مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار