فضلی گفت: ماهیت و ذات پیش دبستانی نگاه ویژه به مقوله بازی است و اگر این فضا ایجاد شود دین خود را به کودکان ادا کرده‌ایم.

ماهیت دوره پیش دبستانی بازی کردن استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رخساره فضلی مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی آموزش و پرورش در جلسه هم‌اندیشی حول طرح بازی و یادگیری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: اگر اجازه بازی به بچه‌ها ندهیم، آن‌ها را از زندگی محروم کرده‌ایم، هدف از اجرای طرح اتاق بازی و ورود اسباب بازی به مدارس نیست بلکه هدف دیدن بچه‌ها و فراهم کردن بستر لازم برای فعالیت‌های آنهاست.

وی ادامه داد: گاهی لازم است کمتر در برنامه‌ها دخالت کرده و تنها بستر لازم را برای بچه‌ها بسازیم.

فضلی با اشاره به اینکه ماهیت و ذات پیش دبستان نگاه ویژه به مقوله بازی است، تصریح کرد: باید کار درست انجام دهیم که اگر این فضا ایجاد شود دین خود را به کودکان ادا کردیم چرا که شخصیت و هویت بچه‌ها در همین فضای مناسب و بستر علنی شکل نخواهد گرفت.

 ۱۱۰ تولیدکننده اسباب بازی در کشور

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی با اشاره به اینکه ۱۱۰ تولیدکننده اسباب بازی داریم، گفت: باید دید آیا همه این اسباب بازی‌ها ویژگی ورود به دنیای کودکان را دارند تا آن‌ها به زندگی روانشناختی وارد کند.

فضلی بیان کرد: تولید کننده‌ها باید در راستای تحول بنیادین جهت داده شوند و این طرح فرصتی خوب است تا چرخش تحول آفرین را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه بدنه آموزش و پرورش باید به این مقوله‌ها باور داشته باشد، گفت: در برخی موارد به معلم حق می‌دهم که در برابر این طرح مقاومت کنند، اما باید همه حوزه‌ها به این موضوع ورود پیدا کنند تا بتوانیم آینده درخشان با تربیت مناسب دانش آموزان رقم بزنیم.

در ادامه شکوهی مدیرکل آموزش ابتدایی اظهار کرد: دانش آموزان با حضور در این اتاق بازی، نشاط و طراوت لازم را تجربه می‌کنند.

وی بیان کرد: حتما معلمان مهارت‌ها و آمادگی‌های لازم را در دوره تربیت معلمی به دست آورده‌اند، اما یکی از استلزامات آموزش‌های لازم برای استفاده صحیح از آموزش‌هاست تا معلمان با استفاده از خلاقیت، بازی‌هایی دیگر را ایجاد کنند و مجموعه بازی‌های انگیزشی برای دانش آموزان در این پروژه بهتر است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.