مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: از امروز شنبه ۱۵ دی وزش باد‌های شدید آغاز و تا روز دوشنبه در بیشتر مناطق استان اردبیل تداوم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی دولتی مهر، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: مناطق چیره باد‌های تند تا شدید در شهرستان‌های نیر، گرمی، اردبیل، سرعین، نمین و مشگین شهر خواهد بود.

وی تصریح کرد: متوسط سرعت باد در این مناطق ۳۰ تا ۵۰ کیلومتربرساعت و گاهی بصورت لحظه‌ای به ۷۲ کیلومتربرساعت و بیشتر نیز خواهد رسید.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: اوج شدت باد در روز‌های یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می‌شود.

دولتی مهر گفت: امروز شنبه در طول روز افزایش دمای ۲ تا ۵ درجه نسبت به روز قبل رخ خواهد داد.

وی افزود: فردا یکشنبه بیشینه دمای هوا چند درجه‌ای کاهش خواهد یافت که این کاهش دما در روز دوشنبه محسوس‌تر خواهد بود و در مناطقی از استان بارش پراکنده باران و برف پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: بیشترین حجم بارش در مناطق جنوبی و نواحی کوهستانی بین ۱ تا ۴ میلیمتر (۱ تا ۵ سانتیمتر برف) احتمال می‌رود.

دولتی مهر اظهار کرد: سامانه بارشی از صبح روز دوشنبه از منطقه خارج خواهد شد و در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی دارای برف، بر اثر وزش باد، کولاک در جاده‌های مواصلاتی پیش بینی می‌شود از این رو اختلال در تردد وسائط نقلیه در مناطق مذکور دور از انتظار نیست.


انتهای پیام/ح

کاهش دمای هوا در اردبیل

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.